pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Strategie dziennikarzy i ich rozmówców w medialnym dyskursie publicznym

Autor książki:

Edyta Pałuszyńska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 360 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788375257496
ISBN: 978-83-7525-749-6
Data: 2012-12-10
pozycja niedostępna

Opis książki:

Temat rozprawy habilitacyjnej jest bardzo aktualny. Porusza problemy dyskursu publicznego, mediów, działania dziennikarzy i ich rozmówców, a przede wszystkim strategii wykorzystywanych w trakcie zdarzeń komunikacyjnych. [ ] Praca na charakter interdyscyplinarny, dotyczy bowiem zagadnień lingwistycznych, komunikacyjnych, kulturowych, socjologicznych. Przyjęcie takiego oglądu wymaga ścisłości w definiowaniu pojęć, a także wielostronnej umiejętności w analizie materiału. Autorka pracy ma świadomość tej wielobiegunowej analizy, ale zaletą jej pracy badawczej jest to, że nie traci z pola widzenia lingwistyki, tym samym językoznawstwo jest cały czas obecne, zarówno w założeniach metodologicznych, jak i w analizach [ ].

Celem publikacji jest analiza językowych form komunikowania publicznego, w tym form komunikowania politycznego, które realizowane jest za pośrednictwem mediów. Przedmiotem zainteresowania jest opis tych parametrów, które decydują o określonej formie językowej tekstów. Interpretacja zachowań komunikacyjnych w kategoriach strategii uwzględnia założony cel komunikacyjny i fakultatywne sposoby jego realizacji (tj. środki do celu). Książka dr Edyty Pałuszyńskiej ma mocne podstawy teoretyczne i materiałowe. Niewątpliwie stanowi ważną pozycję zarówno w lingwistyce, jak i dziennikarstwie.

Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Urszuli Żydek-Bednarczyk

Książka "Strategie dziennikarzy i ich rozmówców w medialnym dyskursie publicznym" - Edyta Pałuszyńska - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 360 stron i została wydana w 2012 r.