pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko: autor tytuł  24h
Księgarnia »
Książki »
»
Sport jako biznes w epoce globalizacji
Księgarnia »
Książki »
książka:

Sport jako biznes w epoce globalizacji

Dane szczegółowe:
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, PWE
Rok wyd.: 2017
Oprawa: twarda
Ilość stron: 208 s.
Wymiar: 162x237 mm
EAN: 9788320822724
ISBN: 978-83-2082-272-4
Data: 2017-07-18
47.08  59.90  12.82 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Sport jako biznes w epoce globalizacji - Andrzej Sznajder - opis książki:

Książka jest pierwszą w Polsce publikacją na temat internacjonalizacji klubów i innych organizacji sportowych. Pokazuje także możliwości zwiększenia umiędzynarodowienia przedsiębiorstw dzięki powiązaniu ze sportem. Sport jako zjawisko społeczne jest dziedziną niezwykle różnorodną i wielowymiarową, w której zachodzą systematyczne zmiany, wynikające z rozwoju cywilizacji oraz przemian społecznych, kulturowych, technologicznych, ekonomicznych.

Sport podlega profesjonalizacji i komercjalizacji. Organizacje sportowe różnego szczebla i z różnych dyscyplin sportowych realizują zarówno cele sportowe, jak i ekonomiczne, muszą więc pozyskiwać zasoby finansowe dla swego funkcjonowania. Według autora organizacje sportowe, podobnie jak przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe, podlegają procesowi internacjonalizacji, rozumianej jako zwiększanie zaangażowania w działania na rynkach zagranicznych. Zwrócił on też uwagę na zjawisko semiglobalizacji, czyli jednoczesnego przywiązania do społeczności lokalnej i rozwijania internacjonalizacji organizacji sportowych, jak pozyskiwanie z zagranicy zasobów niezbędnych do ich funkcjonowania, tj. sportowców, trenerów, menedżerów zasobów finansowych i rzeczowych, oraz działania marketingowe i sprzedażowe na rynkach zagranicznych.

Książkę wzbogacają liczne analizy przypadków rozwoju działania organizacji sportowych na rynkach zagranicznych oraz internacjonalizacji przedsiębiorstw stosujących strategię powiązania ze sportem.

Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych i akademii wychowania fizycznego, chcących specjalizować się w zarządzaniu klubami sportowymi, a także dla osób profesjonalnie związanych z klubami i organizacjami sportowymi oraz firm, które zamierzają wykorzystać sport do internacjonalizacji swoich działań.

Książka „Sport jako biznes w epoce globalizacji” - oprawa twarda - Wydawnictwo Polskie Ekonomiczne, PWE.

Książka posiada 208 stron i została wydana w 2017 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Sport jako biznes w epoce globalizacji"
Andrzej Sznajder - autor m.in.:
Sekrety Łasku i Pabianic - okładka książki
Sekrety Łasku i Pabianic Andrzej Sznajder;
Relacje między producentami a detalistami. - okładka książki
Relacje między producentami a detalistami. Kontekst... Marzanna K. Witek-Hajduk, Joanna Cygler, Andrzej Sznajder, Anna Napiórkowska;
Marketing sportu - okładka książki
Marketing sportu Andrzej Sznajder;
Produkty podobne:
FC Barcelona - okładka książki
FC Barcelona Tomasz Ćwiąkała