pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce. Mediatyzacja i strategie komunikacyjne organizacji pozarządowych

Autor książki:

Agnieszka Hess

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 340 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788323335276
ISBN: 978-83-2333-527-6
Data: 2013-06-19
Cena wydawcy: 37.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Praca Agnieszki Hess stanowi cenny wkład w rozważania dotyczące relacji pomiędzy mediami a organizacjami pozarządowymi, funkcjonującymi w Polsce i tworzącymi trzeci sektor sfery publicznej. W warstwie teoretycznej analizy autorka rozważa, jak w perspektywie politologicznej rozwija się i jakie bariery napotyka proces tworzenia się sfery publicznej, i dalej - społeczeństwa obywatelskiego w warunkach coraz wyraźniej krystalizującej się w naszym kraju demokracji deliberatywnej. Ważnym aspektem tego procesu jest mediatyzacja działania instytucji systemu demokratycznego, w tym przypadku organizacji pozarządowych, działających na polskiej scenie publicznej. Nie mniej istotna jest również artykulacja ich interesów, a także deliberatywna treść działań podejmowanych w wymiarze publicznym. Ten obszar zagadnień stał się przedmiotem badań empirycznych (wywiady pogłębione; analiza zawartości), prowadzonych przez autorkę wśród przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz dziennikarzy mediów drukowanych i elektronicznych, zajmujących się tematyką sektora pozarządowego. Wyniki badań ujawniają wyraźną asymetrię oczekiwań obu stron co do transmitowanych w przekazie mediów reprezentacji medialnych organizacji pozarządowych oraz sposobów zakotwiczania działalności organizacji pozarządowych w sferze publicznej. To bardzo istotny sygnał, wskazujący, że w procesie komunikacji politycznej pomiędzy organizacjami pozarządowymi i mediami jest jeszcze wiele do zrobienia.

Z recenzji prof. dr hab. Teresy Sasińskiej-Klas

Książka "Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce. Mediatyzacja i strategie komunikacyjne organizacji pozarządowych" - Agnieszka Hess - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 340 stron i została wydana w 2013 r.