pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Socjopedagogiczne konteksty postaw nauczycieli wobec edukacji integracyjnej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 252 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788322726488
ISBN: 978-83-2272-648-8
Data: 2007-04-19
Cena wydawcy: 32.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

W dzisiejszym podejściu do rehabilitacji i edukacji dajemy prymat zachowanym możliwościom. Kształcenie integracyjne jest jednym z możliwych wariantów organizacyjnych edukacji. Przy spełnieniu wielu warunków stać się może dla znacznej części osób z odchyleniami od normy optymalnym rozwiązaniem. Może być drogą do ograniczenia procesu społecznego naznaczenia. Autorzy tej książki w takiej właśnie szerokiej perspektywie postrzegają kształcenie integracyjne, ujmując postawy nauczycieli w płaszczyźnie socjopedagogicznej. To bowiem my, pełnosprawni, poprzez nasze ustosunkowanie do niepełnosprawności i osób nią obarczonych ,,wyznaczamy" im miejsce - z nami, czy też tylko wśród nas. Prezentowana książka to niezwykle cenna pozycja, z jednej strony dokonująca pełnej syntezy wiedzy na podjęty temat, z drugiej zaś strony dająca koncepcję wypracowaną przez autorów, zarówno w warstwie teoretycznej, jak i empirycznej. Autorzy podjęli sporo wątków, które dotychczas były niepostrzegane, czy też ledwie sygnalizowane, między innymi warunkowanie postaw wobec osób niepełnosprawnych czynnikami związanymi z osobą będącą podmiotem postawy, związki czynników kulturowych, lęku i podmiotowości nauczyciela z jego postawami wobec osób niepełnosprawnych.

Książka "Socjopedagogiczne konteksty postaw nauczycieli wobec edukacji integracyjnej" - Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 252 stron i została wydana w 2007 r.