pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Rozmawiać z pacjentem

Dane szczegółowe:
Wydawca: Academica
Rok wyd.: 2009
Oprawa: miękka
Ilość stron: 220 s.
Wymiar: 166x235 mm
EAN: 9788389281814
ISBN: 978-83-8928-181-4
Data: 2009-09-22
pozycja niedostępna

Opis książki:

Liczne badania wskazują, że duża część pacjentów jest niezadowolona ze swych relacji z pracownikami służby zdrowia. Źródłem tego niezadowolenia rzadko jest niekompetencja tych ostatnich. Częściej jest to brak umiejętności nawiązywania kontaktu psychicznego z chorymi.
Większości pacjentów brakuje odwagi, by pytać o wszystko, co ich niepokoi, i często nie rozumieją dokładnie tego, co do nich mówi profesjonalista. Dla opiekunów chorych - małżonków, rodzin, przyjaciół - poważna choroba kogoś bliskiego jest takim wstrząsem, jak gdyby dotykało to ich samych. Autorzy tej książki nie zamierzają krytykować czy obwiniać ani pracowników służby zdrowia, ani nieprofesjonalistów. Przyznają bowiem, że również tylko nieliczni rodzice, nauczyciele, adwokaci, szefowie, sprzedawcy i przedstawiciele innych grup społecznych potrafią skutecznie komunikować się z innymi. Określony sposób prowadzenia rozmowy może więc naprawdę mieć znaczenie terapeutyczne i pomagać ludziom w konstruktywnym uporaniu się z własnymi negatywnymi emocjami, w znajdywaniu rozwiązań swych problemów i poddaniu życia samokontroli. Te umiejętności niesienia pomocy mogą być szczególnie użyteczne dla wszystkich, którzy mają do czynienia z pacjentami.
Książka uczy m.in.:
- jak efektywnie słuchać, przeprowadzać wywiad, przełamywać blokady w komunikacji z pacjentem;
- jak budować oparte na współpracy relacje z pacjentem;
- jak rozwiązywać potencjalne konflikty;
- jak przygotować pacjenta na niepomyślną diagnozę;
- jak rozmawiać osobami nieuleczalnie chorymi w tym np. chorymi na AIDS;
- jak pomagać cierpiącym odnaleźć sens życia.
Kto powinien ją przeczytać?
Korzyści z sięgnięcia po tę książkę odniosą zarówno osoby na co dzień profesjonalnie mające do czynienia z chorymi, a więc lekarze oraz szeroko rozumiany personel medyczny - pielęgniarki, psychologowie i kapelani szpitalni, opiekunowie społeczni - jak i ci wszyscy opiekujący się chorymi z potrzeby serca, a więc wolontariusze w szpitalach i hospicjach, opiekunowie zajmujący się chorymi w domu, małżonkowie, rodzina i przyjaciele.
PATRON MERYTORYCZNY WYDANIA:
Medicover
PATRONI MEDIALNI:
"Gazeta Lekarska"
Miesięcznik Lekarz"
poradnikzdrowie.pl
Miesięcznik Charaktery"

Książka "Rozmawiać z pacjentem" - Thomas Gordon, W. Sterling Edwards - oprawa miękka - Wydawnictwo Academica. Książka posiada 220 stron i została wydana w 2009 r.