pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Rola telewizji w kształtowaniu wizerunku politycznego

Dane szczegółowe:
Wydawca: Adam Marszałek
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 282 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788376110844
ISBN: 978-83-7611-084-4
Data: 2009-02-09
Cena wydawcy: 24.60 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Wizerunek polityków i jego tworzenie zajmuje coraz ważniejsze miejsce w życiu politycznym. W krajach zachodnich procesy związane z kształctowaniem wizerunku są zaawansowane, ale w Polsce jest to tematyka jeszcze stosunkowo nowa. Taki stan rzeczy nie dziwi, biorąc pod uwagę przemiany polityczne ostatnich kilkunastu lat polskiej demokracji - pewne procesy dotyczące życia politycznego dopiero zaczynają w pełni się rozwijać, co w dużej mierze odnosi się do budowania politycznego wizerunku. Wydawać by się mogło, że jego kształtowanie jest dość prostym zagadnieniem, któremu nie trzeba poświęcać zbyt wiele uwagi, że wystarczy posiąść trochę wiedzy teoretycznej, by wprowadzić ją w życie. Jednak analizy i refleksja nad danymi empirycznymi wyraźnie pokazują, jak zwodnicze jest to przeświadczenie. Wielokrotnie przekonywali się o tym polscy politycy. Rywalizacja na rynku politycznym staje się coraz ostrzejsza, pojawiają się nowe pomysły i podmioty, a wyborcy nie są lojalni - w każdych wyborach szukają jak najkorzystniejszej dla siebie opcji. To powoduje, że politycy, ich doradcy i badacze coraz częściej zadają sobie pytanie, czym jest wizerunek polityka i zaczynają zauważać, że nie jest to jedynie zbiór trików i pojedynczych technik zapewniających wyborczy sukces. Coraz częściej rozumieją, że wizerunek można traktować jako produkt, który nie jest już tylko wypadkową głoszonego programu, orientacji politycznej lub nastrojów czy preferencji wyborców, lecz podlega prawom rynku i marketingu politycznego, politycznego public relations, a najważniejszym kanałem komunikowania z wyborcami są media (zwłaszcza telewizja). Po raz pierwszy uwidoczniło się to szczególnie w kampanii wyborczej w 2000 r, gdzie wyraźnie występuje takie podejście do kreowania wizerunku - związane nie tylko z personalizacją, ale i profesjonalizacją, amerykanizacją oraz mediatyzacją polityki.

Książka "Rola telewizji w kształtowaniu wizerunku politycznego" - Katarzyna Giereło-Klimaszewska - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek. Książka posiada 282 stron i została wydana w 2008 r.