pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Public relations szkół wyższych. Model komunikowania się z otoczeniem w demokratycznej przestrzeni publicznej

Autor książki:

Michał Kaczmarczyk

Dane szczegółowe:
Wydawca: Humanitas
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 778 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788361991700
ISBN: 978-83-6199-170-0
Data: 2013-06-04
Cena wydawcy: 120.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Po 1989 roku, w wyniku procesów transformacji ustrojowej, polski system szkolnictwa wyższego uległ gruntownym przeobrażeniom. Dzięki Ustawie z dnia 12 września 1990 roku o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 1990 nr 65, poz. 385) możliwe stało się zlikwidowanie wielu barier administracyjnych i organizacyjnych utrudniających rozwój uczelni państwowych, a także stworzenie dualistycznego modelu szkolnictwa wyższego, w którym - obok szkół publicznych - aktywną rolę odgrywać zaczęły uczelnie niepubliczne. Zmiany w prawie regulującym funkcjonowanie szkolnictwa wyższego wywołały dynamiczny rozwój ilościowy w tym sektorze - w roku akademickim 1990/1991 działało w Polsce 112 uczelni, w 2000/2001 - 310, a w 2002/2003 aż 377. Wśród nowo powstałych instytucji akademickich dominowały szkoły niepubliczne, zakładane przez osoby prawne (fundacje, spółki, spółdzielnie) lub osoby fizyczne. W 1991 roku utworzona została jedna prywatna uczelnia. W kolejnych latach liczby te przedstawiają się następująco: 1992 - 10, 1993 - 18, 1994 - 19, 1995 - 25, 1996 - 30, 1997 - 31,1998 - 12, 1999 - 25. Uczelnie niepubliczne stały się ważnym elementem systemu edukacji. W procesie transformacji ustrojowej pełniły rolę naturalnej bazy dla zmiany zadań edukacyjnych, w tym demokratyzacji życia społecznego i tworzenia społeczeństwa obywatelskiego, zaspokajały zapotrzebowanie na specjalistów o wysokich, nowoczesnych kwalifikacjach, pożądanych na rynku pracy, zapewniały kształcenie i wychowanie do nowych warunków życia społecznego, opierających się na stosunkach wynikających z założeń gospodarki rynkowej i wolności działania w różnych dziedzinach życia społecznego. Ze Wstępu

Książka "Public relations szkół wyższych. Model komunikowania się z otoczeniem w demokratycznej przestrzeni publicznej" - Michał Kaczmarczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo Humanitas. Książka posiada 778 stron i została wydana w 2013 r.