pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci. Doniesienia z badań

Autor książki:

Urszula Oszwa

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 200 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373088344
ISBN: 978-83-7308-834-4
Data: 2008-02-08
Cena wydawcy: 34.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Problem dyskalkulii doczekał się wielu opracowań teoretycznych i badawczych w literaturze światowej, natomiast w Polsce wzbudził zainteresowanie dopiero w latach dziewięćdziesiątych i nie doczekał się jeszcze zwartych wydawnictw. Monografia jest pracą zbiorową. Prezentuje główne trendy w literaturze psychologicznej dotyczące dyskalkulii rozwojowej oraz wyniki badań nad tym zjawiskiem przeprowadzonych w polskich szkołach.
Książka jest skierowana zarówno do nauczycieli matematyki, jak również do wykładowców i studentów pedagogiki i psychologii oraz pedagogów szkolnych i psychologów z poradni pedagogiczno-psychologicznych. Powinna zainteresować również rodziców, których dzieci mają bardzo duże trudności w uczeniu się matematyki, spowodowane nie lenistwem, a specyficznymi zaburzeniami zdolności arytmetycznych, określanymi mianem dyskalkulii rozwojowej.

Książka "Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci. Doniesienia z badań" - Urszula Oszwa - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 200 stron i została wydana w 2008 r.

Spis treści:

Słowo wstępne

Część I
Społeczna perspektywa trudności arytmetycznych

Rozdział 1.
Modele diagnozy zaburzeń arytmetycznych (Urszula Oszwa)

Rozdział 2.
Trudności w uczeniu się matematyki u dzieci w ocenie nauczycieli (Beata Zarucka)

Część II
Charakterystyka objawowa trudności arytmetycznych

Rozdział 3.
Posługiwanie się liczbami przez dzieci z trudnościami w matematyce (Agnieszka Gołkiewicz-Kawa, Urszula Oszwa)

Rozdział 4.
Rozwiązywanie zadań tekstowych przez dzieci z dyskalkulią (Monika Kurant)

Rozdział 5.
Przejawy trudności w uczeniu się matematyki u dzieci z dysleksją (Katarzyna Miazga, Urszula Oszwa)

Część III
Funkcjonowanie psychospołeczne osób z trudnościami arytmetycznymi

Rozdział 6.
Poziom lęku młodzieży z trudnościami w uczeniu się matematyki (Urszula Oszwa, Anna Borula-Gawlik)

Rozdział 7.
Obraz kliniczny dyskalkulii rozwojowej. Studium przypadku (Bożena Kołcun)
Refleksje końcowe (Urszula Oszwa)