pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:
Książki »
»
Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg
Książki »
Tytuł książki:

Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg

Autor książki:

Nicholas Carr

Dane szczegółowe:
Wydawca: one press
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 280 s.
Wymiar: 140x208 mm
EAN: 9788324641383
ISBN: 978-83-2464-138-3
Data: 2012-11-21
29.43  39.90  10.47 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h
Nominacja do nagrody Pulitzera 2011
Nominacja do nagrody literackiej PEN Center USA 2011
Międzynarodowy bestseller przetłumaczony na ponad dwadzieścia języków

To książka o pielęgnowaniu mądrości i zdolności do refleksji w epoce, w której obie wydają się coraz bardziej zagrożone. Nicholas Carr przedstawia dający do myślenia, odważny intelektualnie wywód o tym, jak internet - jako medium - zmienia nasz sposób myślenia oraz wpływa na to, jak będą (lub nie będą) myślały kolejne pokolenia. Niewiele książek można uznać za równie istotne.

Maryanne Wolf,
autorka Proust and the Squid. The Story and Science of the Reading Brain Po co myśleć Przecież masz internet!

Doświadczamy właśnie odwrócenia intelektualnej ewolucji naszego gatunku. Z czcicieli wiedzy i mądrości jako przymiotu ściśle związanego z osobowością znów stajemy się myśliwymi i zbieraczami, tym razem w elektronicznym lesie pełnym informacji.

Internet wkroczył w nasze życie i bezpowrotnie je przewartościował. Przekształcił sposób, w jaki myślimy i działamy. Nasze problemy z koncentracją, coraz krótsze i uboższe wypowiedzi oraz problemy z przyswajaniem długich tekstów nie są dziełem przypadku. Czyżbyśmy stawali się coraz bardziej płytcy Czyżby narzędzie, które powstało po to, by nam służyć, przejęło nad nami władzę

Nicholas Carr pokazuje, jak nowe media zmieniają nas samych i otaczającą nas rzeczywistość. Wyrasta przy tym na współczesnego Marshalla Mc Luhana. Jego książka wywołała w USA zażartą dyskusję, w którą zaangażowało się wielu publicystów i prestiżowych wydawców. Carr serwuje nam coś więcej niż tylko dogłębną i zaskakującą analizę socjologiczną: jego wywód to przede wszystkim wspaniała intelektualna uczta, pełna nieszablonowych przemyśleń i frapujących anegdot. Bez względu na to, czy jesteś zafascynowany możliwościami globalnej sieci, czy też raczej podejrzewasz, że konsekwencją jej rozwoju będzie zagłada rodzaju ludzkiego, warto dowiedzieć się, jak internet oddziałuje na Twój mózg i jak zmieni to Twoją przyszłość.

Nicholas Carr - absolwent Harvardu, przez wiele lat pracował na stanowisku redaktora prestiżowego magazynu biznesowego Harvard Business Review ". Obecnie jest jednym z najbardziej znanych publicystów i badaczy sieci. Napisał kilka książek, w tym Does IT matter ", mówiącej o tym, jak internet wpływa na działanie współczesnych przedsiębiorców, czy The Big Switch", poruszającej temat przyszłości sieci jako wielkiej chmury danych. Współpracuje między innymi z takimi tytułami, jak New York Times",Atlantic",New Republic",Wired ".

Książka "Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg" - Nicholas Carr - oprawa miękka - Wydawnictwo one press. Książka posiada 280 stron i została wydana w 2012 r. Cena 29.43 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Afazjologia - okładka książki

Afazjologia

Maria Pąchalska
Produkty podobne:
Sztuczna inteligencja i logika - okładka książki

Sztuczna inteligencja i logika

Andrzej Kisielewicz
Blockchain w biznesie. Możliwości - okładka książki

Blockchain w biznesie. Możliwości i zastosowania...

William Mougayar (author), Vitalik Buterin (foreword)