pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Pełnomocność ucznia

Autor książki:

Władysław Puślecki

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 220 s.
Wymiar: 145x210 mm
EAN: 9788373081659
ISBN: 83-7308-165-8
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 15.77 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Publikacja posiada dziewięć rozdziałów merytorycznych, z czego sześć pierwszych jest poświęconych teoretycznym oraz praktyczno-pedagogicznym podstawom pełnomocności ucznia, nauczyciela i szkoły. Dwa kolejne rozdziały prezentują procedury pomiaru pełnomocności uczniów oraz wyniki badań stanu pełnomocności uczniów w młodszym wieku szkolnym. W ostatnim rozdziale Autor przedstawia projekt wielowymiarowej koncepcji zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, uwzględniającej pełnomocne funkcjonowanie uczniów. Pozycja ta adresowana jest do naukowców zajmujących się dziedziną pedagogiki, studentów kierunków pedagogicznych oraz nauczycieli-praktyków.

Książka "Pełnomocność ucznia" - Władysław Puślecki - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Wstęp

Pojęcie i rozwój idei pełnomocności
1.1. Transformacji w polskiej sieci pojęć pedagogicznych
1.2. Pojęcie pełnomocności
1.3. Geneza i ewolucja idei pełnomocności

Pełnomocność ucznia w poglądach pedagogicznych Ellen Key
2.1. Uwarunkowania pełnomocności ucznia w poglądach Ellen Key
2.2. Przejawy pełnomocności uczniów w poglądach Ellen Key

Triada pełnomocności ucznia
3.1. Pełnomocność ucznia w szkolnych aktach normatywnych
3.2. Dziedziny pełnomocności ucznia
3.3. Kompetencje ucznia pełnomocnego

Determinanty upełnomocnienia ucznia
4.1. Podstawy i procedury rozwoju pełnomocności ucznia
4.2. Szkolne determinanty pełnomocności ucznia
4.3. Strategie upełnomocnienia uczniów

Pełnomocni nauczyciele – pełnomocna szkoła
5.1. Podmiotowa pełnomocność i jej znaczenie
5.2. Pełnomocność nauczycieli
5.3. Pełnomocna szkoła

Pełnomocność uczestników procesów kształcenia
6.1. Pojęcie i klasyfikacja uczestników procesów kształcenia
6.2. Źródła pełnomocności uczestników procesów kształcenia
6.3. Uwarunkowania pełnomocności uczestników procesów kształcenia

Pomiar stanu pełnomocności uczniów
7.1. Potencjalne dziedziny i kategorie pełnomocności uczniów
7.2. Arkusz obserwacji pełnomocnościowych zachowań uczniów w procesie edukacyjnym
7.3. Kwestionariusz wywiadu z uczniami na temat ich pełnomocności

Stan pełnomocności uczniów w młodszym wieku szkolnym
8.1. Stan pełnomocności uczniów klas trzecich – badania z roku 1994
8.2. Stan pełnomocności uczniów klas trzecich – badania z roku 1999
8.3. Stan pełnomocności uczniów klas trzecich – badania porównawcze
8.4. Stan pełnomocności uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej – badania z roku 2000

Wartości dodane do idei zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
9.1. O wartościach dodanych do idei zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
9.2. Wielowymiarowa koncepcja zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
9.3. Rola ośrodków tematycznych w edukacji całościowej
9.4. Struktura zintegrowanego zajęcia edukacyjnego