pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Pedagogika alternatywna. Postulaty, projekty i kontynuacje

Autor książki:

Bogusław Śliwerski

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2011
Oprawa: miękka
Ilość stron: 388 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373087118
ISBN: 978-83-7308-711-8
Data: 2007-10-02
35.38 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Opis książki:

Polska pedagogika po kolejnym, gwałtownym i radykalnie odcinającym się od socjalistycznej przeszłości formacyjnym przesileniu stanęła przed trudnym wyzwaniem zmiany społecznej. Jakiej alternatywy potrzebuje polska edukacja? Na ile niezbędna jest ciągłość, a na ile radykalna zmiana? Na te pytania już od 1992 roku próbują odpowiedzieć polscy naukowcy, spotykający się co trzy lata na konferencjach poświęconych edukacji alternatywnej.
Książka jest rezultatem V Międzynarodowej Konferencji z cyklu "Edukacja alternatywna – dylematy teorii i praktyki”, która odbyła się w kwietniu 2005 roku w Łodzi. Od samego początku przyjęto założenie, że temat konferencji będzie za każdym razem ten sam, by można było kontynuować wspólną dla całego cyklu debatę. Publikacja prezentuje najciekawsze wystąpienia, prezentacje i plon wspólnych dyskusji. Na tematykę składały się dwa główne bloki problemowe – teoretyczne i metodologiczne dylematy alternatywności pedagogiki i pedagogii, ich afirmacja i krytyka oraz koncepcje szkół alternatywnych i alternatyw edukacyjnych w szkołach, alternatywy w edukacji pozaszkolnej (oświata dorosłych, ruch samorządowy, ośrodki pomocy społecznej, ośrodki kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli itp.) oraz społeczny ruch odnowy edukacji i oporu edukacyjnego (stowarzyszenia oświatowe, edukacyjne inicjatywy obywatelskie, niezależne wydawnictwa edukacyjne, subkultury edukacyjne).
Adresatami publikacji są przedstawiciele środowisk edukacyjnych, środowisk oświatowych oraz praktycy – nauczyciele nowatorzy, twórcy, twórcy szkół, programów i klas autorskich, politycy oświatowi, działacze stowarzyszeń edukacyjnych, przedstawiciele organizacji związkowych, wychowawczych i ruchu wynalazczego. Książka powinna zainteresować także środowiska opiniotwórcze (środki masowego przekazu).

Książka "Pedagogika alternatywna. Postulaty, projekty i kontynuacje" - Bogusław Śliwerski (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 388 stron i została wydana w 2011 r. Cena 35.38 zł. Zapraszamy na zakupy!

Spis treści:

Wstęp

Aleksander Nalaskowski

Wymyślmy to!

Michał Głażewski

Utopie i antyutopie jako źrodła ambiwalencji pedagogicznej

Marian Nowak

Pedagogika jako nauka praktyczna – konsekwencje metodologiczne

Krzysztof Sokołowski

Metajęzyk a formalne aspekty komparatystyki pedagogicznej

Andrzej Sztylka

Alternatywność pedagogiki humanistycznej

Halina Gajdamowicz

Uniwersalizm wartości jako źrodło alternatywnych teorii wychowania

Krzysztof J. Szmidt

Postulaty psychopedagogiki tworczości pod adresem edukacji alternatywnej

Janusz Tarnowski

Wspołwychowanie: przez postawę dialogu ku przyjaźni

Wiktor Żłobicki

Gestalt. Filozofi czne i psychologiczne inspiracje dla pedagogiki

Agnieszka Nowak-Łojewska

Refleksy koncepcji rozumu transwersalnego Wolfganga Welscha w rozważaniach o edukacji w okresie przełomu formacyjnego: uwarunkowania, perspektywy, pytania

Magda Karkowska

Tożsamość kulturowa młodzieży polskiej u progu XXI wieku. Pedagogiczne problemy recepcji kultury popularnej

Piotr Błajet

O wychowaniu do wstydu. Między pruderią a bezwstydem

Krystyna Kamińska

Dziecięce źrodła wiedzy o innych

Hein Retter

Wkład historycznej pedagogiki reformy w aktualną dyskusję wokoł szkoły i wychowania

Tadeusz Jałmużna

Nowatorstwo pedagogiczne w zakładach kształcenia nauczycieli lat międzywojennych na przykładzie Łodzi

Władysław Puślecki

Kontrowersje wokoł wspierania

rozwoju ucznia w procesie kształcenia

Ewa Kobyłecka

Inteligencja emocjonalna w edukacji alternatywnej

Stanisława Włoch

Kształcenie transgresywne – nowa alternatywa edukacyjna

Mirosława Moszkowicz

Edukacyjne konteksty nowej sztuki (ekologicznej)

Agata Cudowska

Koncepcja analizy jakościowej M. B. Milesa i A. M. Hubermana w badaniach pedagogicznych

Hanna Zielińska-Kostyło

Brameldowski rekonstrukcjonizm – zmiana społeczna przez edukację