pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym

Dane szczegółowe:
Wydawca: Łośgraf
Rok wyd.: 2010
Oprawa: miękka
Ilość stron: 382 s.
Wymiar: 140x205 mm
EAN: 9788362726592
ISBN: 978-83-6272-659-2
Data: 2011-09-12
pozycja niedostępna

Opis książki:

Autorka jako pierwsza na polskim rynku wydawniczym podejmuje problematykę komercyjnej popkultury dziecięcej. W rozdziale wstępnym omawia kwestie enkulturacji, socjalizacji, kształtowania kompetencji komunikacyjnych i kulturowych oraz roli w tych procesach mediów i popkultury, a także rodziny, rówieśników, Kościoła itp., ze szczególnym uwzględnieniem sprzeczności w przesłaniu i sposobie oddziaływania tych instytucji. Kolejne rozdziały to krótkie eseje - analizy zjawisk z szeroko pojętej kultury popularnej dla dzieci: zabawek (LEGO, czyli do czego służą zabawki), gier, filmów, książek (Harry Potter i Mr Hyde, czyli o podwójnym życiu kultury dziecięcej), czasopism, reklam (Wszyscy mają Mambę, czyli do kogo mówi reklama), kultowych bohaterów, pod kątem opisu tego, jak razem tworzą konsekwentny - choć w wielu miejscach wewnętrznie sprzeczny - system socjalizacji dziecka do roli konsumenta.
Odrębna grupa esejów poświęcona jest specyficznemu traktowaniu dziecka przez rodziców (Baby Einstein, czyli dziecko jako projekt kompetencyjny; Dziecko-bombonierka, czyli o tym, co przewidział Thorstein Veblen) oraz problemom szerszych zmian zachodzących w społeczeństwie (KAGOY, czyli zanikanie dzieciństwa; Dozwolone do lat 18 - nastoletniość jako ideał; Kidult - infantylizacja dorosłych).
Książka jest przeznaczona dla socjologów, pedagogów, kulturoznawców i medioznawców.
Ta książka została oparta na zapiskach czynionych w pierwszych dziesięciu latach życia [ ] przeciętnego polskiego dziecka na początku XXI wieku. Jej bohaterami są Feliks i inne dzieci z jego klasy, sąsiedztwa, rodziny, ale głównym tematem są media i kultura popularna; to, jak przy ich udziale [ ] dokonuje się socjalizacja [ ] dziecka do życia w [ ] społeczeństwie konsumpcyjnym.
Pierwsza na polskim rynku książka o komercyjnej popkulturze dziecięcej!

Książka "Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym" - Małgorzata Lisowska-Magdziarz - oprawa miękka - Wydawnictwo Łośgraf. Książka posiada 382 stron i została wydana w 2010 r.