pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Oblicza kampanii wyborczych 2015 roku

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2016
Oprawa: miękka
Ilość stron: 574 s.
Wymiar: 160x235 mm
EAN: 9788323341628
ISBN: 978-83-2334-162-8
Data: 2016-12-09
pozycja niedostępna

Opis książki:

Rok 2015 z pewnością zapisze się w historii. Nie tylko bowiem po raz drugi, po dziesięciu latach, Prawo i Sprawiedliwość wygrało wybory parlamentarne i prezydenckie, ale po raz pierwszy po 1989 roku utworzyło samodzielnie rząd, na którego czele stanęła Beata Szydło. Dlaczego jednak obie kampanie wyborcze potoczyły się w sposób, którego niemal nikt nie przewidywał? Co takiego stało się, że preferencje polityczne Polaków zmieniły się na przestrzeni około dziesięciu miesięcy na tyle mocno, by dać pełnię władzy ustawodawczej i wykonawczej Pi S? Jakie argumenty w walce wyborczej zostały użyte i które były skuteczne, a które zakończyły się porażką? Jakie narzędzia perswazji okazały się skuteczne? Które strategie komunikacyjne odniosły sukces? Które problemy warto było podejmować, a od których należało uciekać? O czym mówiono, a czego unikano? Jakie wartości przyświecały zwycięzcom, a jakie przegranym? Kto poprawnie potrafił interpretować zmieniające się nastroje społeczne i wyciągać z tego odpowiednie wnioski?
Te i inne pytania warto zadawać, by lepiej zrozumieć procesy polityczne w roku 2015. One także towarzyszyły wszystkim autorom tej książki w ich studiach nad toczonymi w ubiegłym roku kampaniami wyborczymi na urząd Prezydenta RP oraz parlamentarną.

Ze Wstępu
Autorzy - wraz z redaktorami - dołożyli starań, aby prezentowane teksty zostały oparte na miarodajnych źródłach, obszernej literaturze oraz rzetelnej znajomości problematyki wyborczej. Zawierają interesujący ładunek wiedzy - solidnie udokumentowanej i uporządkowanej w tabelach i wykresach - skoncentrowanej na poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, dlaczego obie kampanie wyborcze potoczyły się w sposób, którego nieomal nikt wcześniej nie przewidywał.

To sprawia, że artykuły zamieszczone w tomie mogą być ciekawą lekturą dla każdego, kto zajmuje się lub w przyszłości zamierza się zająć badaniami związanymi z szeroko rozumianą problematyką legitymizacji transformacji systemu politycznego w Polsce; mogą również stanowić przydatny materiał do wykorzystania w dydaktyce politologicznej.

Z recenzji prof. dr hab. Barbary Krauz-Mozer

Książka "Oblicza kampanii wyborczych 2015 roku" - Małgorzata Kułakowska, Piotr Borowiec, Paweł Ścigaj (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 574 stron i została wydana w 2016 r.