pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Negocjacje

Dane szczegółowe:
Wydawca: MT Biznes
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 229 s.
Wymiar: 150x230 mm
EAN: 9788388970603
ISBN: 83-88970-60-7
Data: 2005-01-27
Cena wydawcy: 36.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Negocjacje - prowadzone wtedy, gdy ubiegamy się o atrakcyjną posadę, gdy staramy się załagodzić spór z klientem, gdy przygotowujemy kontrakt lub też gdy czynimy ustępstwa na rzecz innych działów w naszej firmie - to niezbędny aspekt życia w świecie biznesu, to nieodłączne jego wyzwanie. W świecie biznesu dobrzy negocjatorzy są zawsze osobami bardzo pożądanymi. Doprowadzenie trudnych negocjacji do oczekiwanego wyniku jest chyba jednym z najbardziej satysfakcjonujących - i najwartościowszych - aspektów współczesnego biznesu. Książka Negocjacje, pełna praktycznych rad i wygodnych narzędzi pomoże każdemu menedżerowi doskonalić swoje umiejętności i osiągać istotne korzyści. W książce można też znaleźć wskazówki na temat: - Przygotowania niezbędnych informacji przed przystąpieniem do negocjacji - Kierowania negocjacjami wielostronnymi - Oceny pozycji strony przeciwnej - Określania źródeł swojej siły i możliwości decyzyjnych w negocjacjach Ponadto czytelnicy mogą skorzystać z bezpłatnych, interaktywnych narzędzi internetowych na stronie internetowej Harvard Business Essentials: www.elearning.hbsp.org/businesstools

Książka "Negocjacje" - oprawa miękka - Wydawnictwo MT Biznes. Książka posiada 229 stron i została wydana w 2008 r.

Spis treści:

Wprowadzenie

1. Typy negocjacji
Wiele dróg do celu
Negocjacje pozycyjne
Negocjacje problemowe
Wielofazowość i wielostronność
Podsumowanie

2. Cztery kluczowe pojęcia
Twoje punkty wyjścia
Poznaj swoją najlepszą alternatywę dla negocjowanego porozumienia
Cena brzegowa
ZOPA
Budowa wartości w procesie negocjacji
Podsumowanie

3. Przygotowanie
Dziewięć kroków do zawarcia transakcji
Krok l: Zastanów się, jaki rezultat może być dobry dla ciebie i dla drugiej strony
Krok 2: Określ potencjał budowy wartości
Krok 3: Poznaj BATNA i cenę brzegową swoją i drugiej strony
Krok 4: Wzmocnij swoją BATNA
Krok 5: Spróbuj oszacować zakres umocowania drugiej strony
Krok 6: Dowiedz się jak najwięcej o ludziach i kulturze drugiej strony, o ich celach i o tym, jakie ramy nadali negocjowanej transakcji
Krok 7: Bądź przygotowany na elastyczne zachowanie w tym procesie; nie przywiązuj się do sztywnych sekwencji
Krok 8: Poznaj zewnętrzne standardy i kryteria, istotne dla uczciwych negocjacji
Krok 9: Kieruj procesem tak, by rozwijał się na twoją korzyść
Podsumowanie

4. Taktyka przy stole negocjacyjnym
Jak dobrze rozgrywać
Jak doprowadzić drugą stronę do stołu
Jak dobrze zacząć
Taktyka w negocjacjach pozycyjnych
Taktyka w negocjacjach problemowych
Taktyka generalna: ustalanie ram i bieżąca ocena
Podsumowanie

5. Najczęściej zadawane pytania taktyczne
Odpowiedzi, których potrzebujesz
Pytania dotyczące ceny
Pytania dotyczące procesu
Pytania dotyczące problemów personalnych

6. Bariery na drodze do porozumienia
Jak je rozpoznać i pokonać
Twardziele
Brak zaufania
Próżnia informacyjna i dylemat negocjatora
Przeszkody strukturalne
Destruktorzy
Zderzenie pici i różnice kulturowe
Problemy komunikacyjne
Siła dialogu
Podsumowanie

7. Błędy psychologiczne
Jak je rozpoznać i jak ich unikać
Eskalacja
Stronniczość
Nieracjonalne oczekiwania
Zbytnia pewność siebie
Niekontrolowane emocje
Podsumowanie

8. Kiedy liczą się relacje
Inne pojmowanie wygranej
Dlaczego liczą się relacje
W jaki sposób wartość relacji wpływa na negocjacje
Właściwe działania
Podsumowanie

9. Negocjowanie w imieniu innych
Czyje interesy liczą, się najbardziej
Niezależni agenci
Agenci powiązani z mocodawcą
Problemy związane z reprezentowaniem
Podsumowanie

10. Umiejętności negocjacyjne
Budowa kompetencji negocjacyjnych w organizacji
Ciągłe doskonalenie
Negocjowanie jako element potencjału organizacji
Co czyni negocjatora mistrzem?
Podsumowanie

Dodatek: Użyteczne narzędzia implementacyjne
Przypisy
Słowniczek
Lektura uzupełniająca
Indeks
O konsultancie przedmiotu
O autorze