pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Model biznesu jako wyzwanie dla rachunkowości. Seria: 70-lecie Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego

Dane szczegółowe:
Wydawca: Gab
Rok wyd.: 2018
Oprawa: Miękka ze skrzydełka
Ilość stron: 192 s.
Wymiar: 237x164 mm
EAN: 9788363391584
ISBN: 978-83-6339-158-4
Data: 2018-09-20
40.30 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Opis książki:

Głównym celem monografii jest wskazanie miejsca modelu biznesu w systemie rachunkowości.

Przełom w technologii, przemiany społeczne i zmiany ekonomiczne (konkurencja na światową skalę, swobodny przepływ towarów i kapitału, transformacja zarządzania) oraz środowiskowe (zanieczyszczenie środowiska naturalnego) doprowadziły do nasilenia się dyskusji nad sposobem generowania wartości przez przedsiębiorstwa i zmieniającymi się modelami biznesu.

Model biznesu jest najczęściej rozumiany jako sposób generowania przychodów lub kreowania wartości. Wyczerpywanie się istniejących sposobów generowania przychodów i kreowania wartości, na przykład w przypadku wydawnictw wydających prasę papierową czy firm wytwarzających energię elektryczną z paliw kopalnych, doprowadziło do poszukiwania nowych modeli biznesu i ożywionej dyskusji wśród praktyków i środowiska naukowego zarządzania od lat 90. XX wieku.

Rachunkowość jako działalność praktyczna i dziedzina naukowa ściśle związana z zarządzaniem organizacjami stanęła przed wyborem - czy włączyć koncepcję modelu biznesu w swój aparat pojęciowy, czy stwierdzić, że pozostaje ona poza zakresem jej zainteresowań. Stanowi to niewątpliwe wyzwanie dla teoretyków i praktyków rachunkowości.

"Opracowanie poświęcone jest zagadnieniu ważnemu w obszarze rachunkowości, w szczególności w kontekście tzw. sprawozdawczości zintegrowanej. To jest pierwsze skojarzenie, które przychodzi na myśl po zapoznaniu się z jego tytułem. Zawartość opracowania jest jednak daleko szersza. [...] Koncepcja opracowania jest przejrzysta, obejmuje kilka płaszczyzn, na których charakteryzowana jest kwestia modelu biznesowego. Takie uporządkowane podejście podoba mi się, ponieważ daje czytelnikowi wyobrażenie o stopniu złożoności kontekstów ważnych nie tylko dla dobrego rozumienia modelu biznesowego. Uzmysławia także kierunki jego oddziaływania. W obszarze nauki rachunkowości recenzowana pozycja może być przyjęta jako jedna z pierwszych prac podejmujących próbę w miarę kompleksowego spojrzenia na model biznesowy z perspektywy rachunkowości".

Prof. zw. dr hab. Anna Karmańska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Książka "Model biznesu jako wyzwanie dla rachunkowości. Seria: 70-lecie Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego" - Jan Michalak, Bogusława Bek-Gaik, Mariusz Karwowski - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo Gab. Książka posiada 192 stron i została wydana w 2018 r. Cena 40.30 zł. Zapraszamy na zakupy!