pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Międzynarodowy rynek dzieł sztuki

Dane szczegółowe:
Wydawca: UNIVERSITAS
Oprawa: miękka
Ilość stron: 294 s.
Wymiar: 140x205 mm
EAN: 9788370525897
ISBN: 83-7052-589-X
Data:2001-01-05
Cena wydawcy: 39.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Autorka omawia międzynarodowy rynek dzieł sztuki, w tym głównie rynek aukcyjny i rynek malarstwa, struktury jego organizacji i zasady funkcjonowania. Przedstawia także elementarne zagadnienia związane z rynkiem (cena, podaż, popyt) oraz szersze problemy globalizacji rynku dzieł sztuki czy ingerencji państwa w jego działanie. Porusza problem dzieła sztuki jako produktu marketingowego, jego wartości ekonomicznej i pozaekonomicznej. Książka uwzględnia także zagadnienia z historii sztuki, socjologii i filozofii. Może być znakomitym przewodnikiem po skomplikowanym rynku dzieł sztuki, zarówno dla jego uczestników, jak i obserwatorów.

Książka "Międzynarodowy rynek dzieł sztuki" - Maria Korzeniowska-Marciniak - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS.

Spis treści:

I. Dzieło sztuki i rynek dzieł sztuki - istota i zakres pojęciowy
1.1. Dzieło sztuki
1.1.1. Definicja dzieła sztuki
1.1.2. Wartość dzieła sztuki
1.2. Rynek dzieł sztuki

II. Podstawowe determinanty rozwoju międzynarodowego rynku dzieł sztuki
2.1.Definicja i analiza procesu globalizacji
2.1.1.Pojęcie i przyczyny globalizacji
2.1.2.Globalizacja na poziomie korporacji transnarodowych
2.1.3. Wpływ oraz znaczenie procesu globalizacji dla przemian dokonujących się na międzynarodowym rynku dzieł sztuki
2.2. Interwencjonizm państwowy jako odpowiedź na przekształcanie się rynku dzieł sztuki w tzw. przemysł sztuki
2.2.1. Mecenat jako źródło interwencjonizmu
2.2.2.Narzędzia polityki interwencyjnej państwa

3. Kształtowanie się popytu na miedzynarodowym rynku dzieł sztuki
3.1. Zakres pojęciowy popytu na rynku dzieł sztuki
3.1.1. Uczestnictwo w kulturze jako źródło i przyczyna determinująca wielkość popytu na dzieła sztuki
3.1.2. Definicja popytu na dzieła sztuki
3.2. Czynniki kształtujące popyt na międzynarodowym rynku dzieł sztuki

4. Kształtowanie się podaży na międzynarodowym rynku dzieł sztuki
4.1. Pojęcie podazy na rynku dzieł sztuki
4.1.1. Akt i proces twórczy dzieła sztuki w sensie marketingowym jako etiologia podaży dzieł sztuki
4.1.2. Definicja podazy dzieł sztuki
4.2. Determinanty podaży na miedzynarodowym rynku dzieł sztuki

5. Kształtowanie sie cen na miedzynarodowym rynku dzieł sztuki
5.1. Definicja i rodzaje cen dzieł sztuki
5.2. Czynniki determinujące wysokość cen dzieł sztuki na międzynarodowym rynku dzieł sztuki