pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Media i ludzie

Autor książki:

Byron Reeves, Clifford Nass

Dane szczegółowe:
Wydawca: PIW
Rok wyd.: 2000
Oprawa: miękka
Ilość stron: 336 s.
Wymiar: 120x190 mm
EAN: 9788306028010
ISBN: 83-06-02801-5
Data: 2006-11-13
Cena wydawcy: 32.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Byron Reevs i Clifford Nass, amerykańscy informatycy od technologii komunikacyjnych, postanowili zbadać - wykorzystując metody psychologii społecznej i socjologii - jak ludzie reagują na media. Otóż okazało się, że uczestnicy eksperymentu bardzo się starali, aby nie zrobić komputerowi przykrości, czuli się fizycznie zagrożeni przez coś, co było tylko wizerunkiem, przypisywali kreskówkom bogatą osobowość bądź reagowali na głosy w komputerze zgodnie ze stereotypami płci. Zachowania te potwierdziły ciekawą i nowatorską tezę autorów: wbrew intuicyjnym wyobrażeniom nasze interakcje z komputerami, telewizją i nowymi mediami są z zasady społeczne i naturalne, tak jak interakcje z innymi ludźmi. Stawianie znaku równości między mediami a realnym życiem nie wynika bynajmniej z niewiedzy lub młodego wieku, lecz jest zjawiskiem powszechnym i niezależnym od naszej świadomości. Traktując media jako istoty społeczne, oczekujemy zatem bezwiednie, że będą one przestrzegać określonych norm i zasad życia społecznego: nasz komputer ma być nie tylko sprawny, ale również "grzeczny"!

Książka "Media i ludzie" - Byron Reeves, Clifford Nass - oprawa miękka - Wydawnictwo PIW. Książka posiada 336 stron i została wydana w 2000 r.