pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Marketing narodów

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu
Rok wyd.: 1999
Oprawa: twarda
Ilość stron: 490 s.
Wymiar: 135x200 mm
EAN: 9788372300256
ISBN: 83-7230-025-9
Data:2001-01-03
Cena wydawcy: 31.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Marketing narodów jest pierwszą książka, która przedstawia problem budowania bogactwa narodowego przy zastosowaniu zasad marketingu; pierwszą, która wskazuje konieczność łączenia polityki makroekonomicznej państwaz mikroekonomicznym zachowaniem przemysłu, przedsiębiorstw i konsumentów; pierwszą, która do budowania bogactwa narodowego zaleca planowanie strategiczne; pierwszą, która dostarcza rządom oraz przywódcom narodów licznych wskazówek dotyczących działań operacyjnych i menedżerskich, a także pierwszą, która eliminuje dużą na ogół rozbieżność między tym, co urzędnicy rządowi ustalają jako działania polityczne na szczeblu narodowym, a rzeczywistym funkcjonowaniem systemu gospodarczego na poziomie lokalnym.

Marketing narodów krok po kroku wskazuje, jak kierownicy, stratedzy korporacyjni oraz decydenci i planiści rządowi mogą wyznaczać najwłaściwsze drogi prowadzące do rozwoju gospodarczego. Jego autorzy prezentują materiał w przejrzystej, czteroczęściowej formie. Rozpoczynają od rozpoznania wyzwań rozwoju gospodarczego, następnie przedstawiają środki formułowania strategicznej wizji narodu, by później omówić problematykę kształtowania polityki, tworzenia infrastruktury i ram instytucjonalnych, a wreszcie ukazać, w jaki sposób naród i przedsiębiorstwo muszą razem współpracować w celu osiągania dobrobytu.

Książka "Marketing narodów" - Philip Kotler, Somkid Jatusripitak, Suvit Maesincee - oprawa twarda - Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu. Książka posiada 490 stron i została wydana w 1999 r.

Spis treści:

Przedmowa

Część I
ZROZUMIENIE WYZWAŃ NARODOWEGO ROZWOJU GOSPODARCZEGO
1. Wyzwanie do budowy bogactwa narodu
2. Główne dylematy i sprzeczności polityki publicznej na drodze rozwoju gospodarczego
3. Alternatywne drogi rozwoju

Częsć II
FORMUŁOWANIE STRATEGICZNEJ WIZJI NARODU
4. Strategiczne grupy narodów a globalna struktura konkurencji
5. Ocena silnych i słabych stron narodu
6. Ocena możliwości i zagrożeń narodu
7. Formułowanie strategicznej dźwigni wzrostu

Część III
TWORZENIE STRATEGICZNEJ POSTAWY NARODU
8. Formułowanie polityki inwestycyjnej narodu
9. Budowa wiązek przemysłu narodowego
10. Kształtowanie narodowego portfela przemysłowego
11. Kształtowanie narodowej polityki handlowej
12. Kształtowanie narodowej polityki makroekonomicznej
13. Rozwój infrastruktury narodu
14. Tworzenie narodowych ram instytucjonalnych

Część IV
WSPIERANIE WZROSTU I POMYŚLNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
15. Wiązanie strategii przedsiębiorstwa ze strategią budowania bogactwa narodu
16. Troska o wzrost przedsiębiorstw
17. Rozwój strategiczny przez strategie kooperacji
18. Strategie budowania bogactwa narodu: od strategicznej wizji do strategicznego wdrażania

Przypisy