pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kreowanie tożsamości szkoły. Tom 2. Konteksty historyczne, społeczno-kulturowe, edukacyjne

Autor książki:

Krystyna Chałas, Beata Komorowska

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2009
Oprawa: twarda
Ilość stron: 608 s.
Wymiar: 175x250 mm
EAN: 9788373638976
ISBN: 978-83-7363-897-6
Data: 2010-02-12
Cena wydawcy: 42.00 złpozycja niedostępna
zdjęcie

Opis książki:

SPIS REŚCI
Wprowadzenie (Krystyna Chałas)
I. Historyczne i społeczno-kulturowe uwarunkowania tożsamości szkoły
Mieczysław Rusiecki
Uwarunkowania tożsamości szkół jezuickich w XVI—XVII wieku
Ks. Edward Walewander
Tożsamość szkoły w nauczaniu Kościoła na Lubelszczyźnie w okresie międzywojennym
Aldona Zakrzewska
Ideologiczne uwarunkowania tożsamości szkoły w Drugiej
Rzeczypospolitej
Edyta Sadowska
Tożsamość polskiej szkoły w krajach pozaeuropejskich (lata 1940-1947)
Elżbieta Gorloff
Organizacja szkolnictwa ogólnokształcącego na Pomorzu Środkowym w
latach 1945-1989 i jej determinanty
Elżbieta Dolata
Rola ruchu higienicznego w kształtowaniu tożsamości szkoły
galicyjskiej w okresie autonomicznym
Bronisława Kulka
Tożsamość szkoły - między dawnymi a nowymi laty
Teresa Maresz
Edukacja historyczna we współczesnej szkole polskiej a kształtowanie
tożsamości narodowej i regionalnej
Klaudia Węc
Kształtowanie tożsamości w dobie "kultury narcyzmu"
Jan T. Mróz
Społeczno-kulturowe uwarunkowania tożsamości szkoły - wczoraj, dziś`
i jutro
Edyta Wolter
Tradycja kulturowa w procesie kreowania edukacyjnej tożsamości
Krystyna Ferenz
Szkoła jako instytucja w społeczności lokalnej

Elżbieta Gaweł-Luty
Edukacja wobec kreowania tożsamości jednostki
Anna Karpińska
Szkoła niejedno ma imię
Waldemar Furmanek
Wychowanie do wartości drogą budowania tożsamości szkoły
Anna Gomóła
Polak w rosyjskiej szkole - analiza pewnego przypadku
Tadeusz Bąk
Subkultura młodzieżowa jako droga do tożsamości
Wioletta Szymczak
Przygotowanie do uczestnictwa jako istotne zadanie szkoły
Ewa Tłuczek-Tadla
Zaufanie społeczne a kultura zaufania w szkole
Jan Zowczak
Motywy wyboru zawodu nauczycielskiego w warunkach polskiej
transformacji - perspektywa socjologiczna
Ewelina Swidrak
Tożsamość społeczna uczniów - korzyści i zagrożenia
Marian Kopczewski
Rola autorytetu w kształtowaniu tożsamości nauczyciela
Tadeusz Wolan
Kształtowanie tożsamości osobistej uczniów w warunkach zmiany
edukacyjnej (pedagogiczne reminiscencje)
II. Tożsamość szkoły i jej podmiotów - wzajemne zależności
Sławomir Pasikowski
Dystans od Ja jako wskaźnik dynamiki identyfikacji ze szkołą u
przyszłych nauczycieli
Monika Szpringer, Grażyna Nowak-Starz, Małgorzata Markowska
Rola pedagoga w kreowaniu rzeczywistości profilaktyczno-wychowawczej szkoły
Beata Komorowska
Problemy tożsamościowe ucznia w wieku gimnazjalnym
Marta Buk-Cegiełka
Sytuacje edukacyjne w nauczaniu zintegrowanym stwarzające szanse
kreowania tożsamości postkonwencjonalnej
Jacek Tendej
Troska o tożsamość wspólnoty szkolnej na przykładzie
projektu "Radosna Nowina 2000"
Mariusz Sniadkowski
Animacja kulturalna ogniwem kreowania tożsamości szkoły
Magdalena Wasylewicz
Rola szkoły w kształceniu umiejętności odczytywania komunikatów
wizualnych
III. Kreowanie tożsamości szkoły w świetle integracji teorii z
praktyką
Czesław Banach
O celach, zadaniach i oczekiwaniach wobec polskiej szkoły
Wojciech Kojs Niektóre wyznaczniki przemian szkoły współczesnej
Krzysztof Kraszewski
Oczekiwania wobec szkoły rodziców dzieci sześcioletnich
Marian Zdzisław Stepulak
Tożsamość szkoły w kontekście relacji interpersonalnych uczeń -
nauczyciel
Beata A. Orłowska
Tożsamość a emancypacja (dwa słowa - dwa światy?)
Agnieszka Łagoda
Tożsamość transgresyjna jako kategoria pedagogiczna - o misji
wychowania człowieka "przekraczającego siebie" w rzeczywistości
edukacyjnej
Justyna Kurtyka-Chałas
Kryzys tożsamości młodzieży - perspektywa psychologiczna
Grzegorz Piekarski
Aktywność (pro)społeczna jako (nie)redukowalny element tożsamości
ucznia
Beata Ecler-Nocoń
Tożsamość płciowa a wychowanie w szkole
Agata Popławska
Kreowanie tożsamości ucznia gimnazjum
Katarzyna Wereszczyriska
Kształtowanie tożsamości młodzieży w procesie edukacji gimnazjalnej
Danuta Opozda
Uczeń w domu: uczestnictwo szkoły w rodzinie wymiarem jej tożsamości
Ewa Murawska
Kategoria tożsamości w dyskursie pedeutologicznym (poszukiwanie
utraconej tożsamości czy jej konstytuowanie się?)
Beata Fedyn, Ilona Gembalczyk
Tożsamość szkolnego procesu wychowania zdrowotnego
Krystyna Piosik
Wprowadzanie uczniów w świat nauki jako zadanie edukacji w gimnazjum
Irena Skwarek
Wprowadzanie uczniów w świat kultury i sztuki jako cel edukacyjny
gimnazjum
Mariusz Zwoliński
Wprowadzenie uczniów w świat kultury i sztuki na przykładzie
wiejskiego gimnazjum w Mstowie w woj. śląskim
Miriam Uhrinova
Stosowanie elementów wychowania regionalnego w procesie edukacyjnym
dzieci w wieku przedszkolnym
IV. Tożsamość a problem niepełnosprawności
Ilona Gembalczyk, Beata Fedyn
Edukacja zdrowotna w kreowaniu tożsamości szkoły
Alicja Olszak
Postawy nauczycieli wobec integracji kształcenia osób
niepełnosprawnych
Elżbieta Wojtaszek
Wspieranie osób niepełnosprawnych w kształtowaniu tożsamości osobowej
i społecznej
Urszula Kaźmierczak, Irena Bułatowicz, Agnieszka Radzyminska
Tożsamość dziecka niepełnosprawnego w szkole
V. Tożsamość szkoły katolickiej i szkoły wyższej
Adam Maj Wartości religijne konstytuujące tożsamość szkoły katolickiej
Andrzej Łuczyński
Tożsamość szkoły salezjańskiej
Andrzej Rozmus, Jarosław Swida
Tożsamość współczesnej szkoły wyższej - między kulturą akademicką a
kulturą biznesu
Ewa Czerwińska
Tożsamość nauczyciela akademickiego w aspekcie planowania pracy
dydaktycznej
Noty o autorach

Książka "Kreowanie tożsamości szkoły. Tom 2. Konteksty historyczne, społeczno-kulturowe, edukacyjne" - Krystyna Chałas, Beata Komorowska (red.) - oprawa twarda - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 608 stron i została wydana w 2009 r.