pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Plany i aspiracje edukacyjne uczniów szkół gimnazjalnych Tarnowa i powiatu tarnowskiego

Autor książki:

Ryszard Mysior

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 218 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788377027158
ISBN: 978-83-7702-715-8
Data: 2013-08-21
26.33 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Wprowadzenie

ROZDZIAŁ I. Teoretyczne podstawy planowania kariery edukacyjno-zawodowej

1. Teoretyczne założenia aspiracji, projektowania i planowania
2. Decyzja jako wybór alternatywy
3. Warunki podejmowania decyzji
4. Kształtowanie podmiotu decyzyjnego
5. Wartości i postawy młodzieży
6. Zarys aspiracji edukacyjnych i zawodowych młodzieży
7. Faza orientacji jako pierwotny segment kariery życiowej
8. Aspiracje jako źródło ewolucji społecznej i zawodowej
9. Ograniczenia na drodze rozwoju indywidualnego i zawodowego
Podsumowanie

ROZDZIAŁ II. Środowiskowe uwarunkowania planów edukacyjnych i zawodowych

1. Zróżnicowanie próby według kryterium płci
2. Miejsce zamieszkania i miejsce nauki uczniów
3. Wykształcenie i pozycja społeczno-zawodowa rodziców
4. Sytuacja materialna rodzin
5. Spójność statusowa: wykształcenie - pozycja społeczna i zawodowa - wydatki gospodarstw domowych
6. Wyniki szkół na egzaminie gimnazjalnym i samoocena osiągnięć szkolnych uczniów
7. Syntetyczny obraz środowiska uczniów

ROZDZIAŁ III. Plany edukacyjne uczniów miejskich i wiejskich

1. Związki pomiędzy planami edukacyjnymi uczniów i cechami środowiska
2. Plany edukacyjne uczniów miejskich i wiejskich
3. Plany edukacyjne uczniów z uwagi na miejsce zamieszkania, lokalizację gimnazjum i płeć
4. Związki pomiędzy planami edukacyjnymi uczniów i wykształceniem rodziców
4.1. Wpływ wykształcenia ojców na plany edukacyjne uczniów
4.2. Wpływ wykształcenia ojców na plany edukacyjne uczniów w środowisku miejskim i wiejskim
4.3. Wpływ wykształcenia matek na plany edukacyjne uczniów
4.4. Wpływ wykształcenia matek na plany edukacyjne uczniów w środowisku miejskim i wiejskim
5. Związki pomiędzy planami edukacyjnymi uczniów i pozycją zawodową rodziców
5.1. Plany edukacyjne uczniów w związku z pozycją zawodową ojców
5.2. Plany edukacyjne uczniów w związku z pozycją zawodową ojców w środowisku miejskim i wiejskim
5.3. Plany edukacyjne uczniów w związku z pozycją zawodową matek
5.4. Plany edukacyjne uczniów w związku z pozycją zawodową matek w środowisku miejskim i wiejskim
6. Związki pomiędzy planami edukacyjnymi uczniów i pozycją ekonomiczną rodzin
7. Związki pomiędzy planami edukacyjnymi uczniów i samooceną osiągnięć dydaktycznych
8. Związki pomiędzy planami edukacyjnymi uczniów i pozycją szkoły potwierdzoną wynikami egzaminu gimnazjalnego
9. Przewidywany obraz szkół pondgimnazjalnych z uwagi na cechy środowiska rodzinnego, szkolnego i samoocenę uczniów

ROZDZIAŁ IV. Obraz planów edukacyjnych uczniów miejskich i wiejskich

1. Stabilność planów edukacyjnych uczniów z uwagi na wybór szkoły i środowiska
2. Plany edukacyjne uczniów miejskich i wiejskich o stabilnych wyborach szkół
3. Plany edukacyjne uczniów o stabilnych wyborach szkół miejskich
4. Obraz związków pomiędzy planami edukacyjnymi uczniów o stabilnych wyborach szkół miejskich i statusem rodziców
5. Projekcja szkolnego środowiska miejskiego i wiejskiego z uwagi na status rodziców w wyniku migracji uczniów o stabilnych wyborach szkół miejskich
6. Obraz związków pomiędzy planami edukacyjnymi uczniów o stabilnych wyborach szkół miejskich i samooceną osiągnięć dydaktycznych
7. Obraz związków pomiędzy planami edukacyjnymi uczniów o stabilnych wyborach szkół miejskich i wynikami szkół na egzaminie gimnazjalnym
8. Projekcja szkolnego środowiska miejskiego i wiejskiego z uwagi na samoocenę i ocenę szkół gimnazjalnych w wyniku migracji uczniów o stabilnych wyborach szkół miejskich

ROZDZIAŁ V. Plany edukacyjne uczniów w perspektywie akceptacji rodziców

ROZDZIAŁ VI. Aspiracje edukacyjne uczniów miejskich i wiejskich

1. Wpływ miejsca zamieszkania, lokalizacji szkoły gimnazjalnej oraz płci na kształt aspiracji edukacyjnych uczniów
2. Aspiracje edukacyjne uczniów w związku ze statusem rodziców
2.1. Wpływ wykształcenia rodziców na kształt aspiracji
2.2. Wpływ pozycji zawodowej rodziców na kształt aspiracji
2.3. Wpływ pozycji ekonomicznej rodziców na kształt aspiracji
2.4. Aspiracje edukacyjne uczniów w związku z wynikami szkół na egzaminie gimnazjalnym
2.5. Aspiracje edukacyjne uczniów w związku z samooceną osiągnięć dydaktycznych

ROZDZIAŁ VII. Projekcja zmian struktury społecznej

1. Konfrontacja aspiracji edukacyjnych z planami kształcenia uczniów po ukończeniu szkoły ponadgimnazjalnej
2. Dziedziczenie przez uczniów wykształcenia rodziców w perspektywie zmian struktury społecznej i zawodowej
3. Obraz środowiska miejskiego i wiejskiego w perspektywie stabilnych aspiracji edukacyjnych

ROZDZIAŁ VIII. Oczekiwania edukacyjne uczniów

1. Czynniki zagrażające aspiracjom edukacyjnym uczniów
2. Oczekiwania edukacyjne uczniów miejskich i wiejskich
3. Stabilne oczekiwania edukacyjne uczniów
4. Relacje pomiędzy stabilnymi planami, aspiracjami i oczekiwaniami

ROZDZIAŁ IX. Konfrontacja planów edukacyjnych uczniów z ofertą kształcenia

1. Założenia polityki oświatowej na świecie
2. Założenia polityki oświatowej w Polsce i w regionie tarnowskim
3. Szkolna oferta kształcenia
Podsumowanie i wnioski

Aneks
I. Wzór narzędzia badawczego
II. Tabele

Bibliografia

Książka "Plany i aspiracje edukacyjne uczniów szkół gimnazjalnych Tarnowa i powiatu tarnowskiego" - Ryszard Mysior - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 218 stron i została wydana w 2013 r. Cena 26.33 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.