pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kompetencje informacyjne uczniów w perspektywie zmian szkolnego środowiska uczenia się

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Akademickie Żak
Rok wyd.: 2015
Oprawa: miękka
Ilość stron: 507 s.
Wymiar: 169x235 mm
EAN: 9788362015887
ISBN: 978-83-6201-588-7
Data: 2015-04-29
Cena wydawcy: 52.50 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka jest poświęcona analizie przemian współczesnego środowiska szkolnego w perspektywie rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Autorka podjęła również problematykę funkcjonowania pokolenia tzw. cyfrowych tubylców w zmediatyzowanym świecie, przedstawiając bogaty przegląd literatury polskiej i zagranicznej.

Jako przedmiot badań przyjęła poziom kompetencji informacyjnych uczniów po ukończeniu kształcenia gimnazjalnego oraz zależność między wybranymi czynnikami a stopniem umiejętności informacyjnych młodzieży. Dokonała analizy stanu kompetencji informacyjnych uczniów szkoły średniej, liceów ogólnokształcących i techników. Sprawdziła, w jakim stopniu czynniki, takie jak na przykład płeć, typ szkoły, status wykształcenia rodziców, pochodzenie środowiskowe, poziom aktywności kulturowej rodziny, osiągnięcia szkolne różnicują poziom kompetencji informacyjnych.

Jak określila Autorka, kieruje tę pracę do osób zainteresowanych rozwojem kompetencji informacyjnych uczniów, jakością kształcenia i kondycją edukacji, gdyż to dzięki ich działaniom możliwa stanie się realizacja wizji nowej kultury uczenia się, przyczyniającej się do określenia na nowo szkolnych środowisk przetwarzania informacji i tworzenia wiedzy.

Książka "Kompetencje informacyjne uczniów w perspektywie zmian szkolnego środowiska uczenia się" - Katarzyna Borawska-Kalbarczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo Akademickie Żak. Książka posiada 507 stron i została wydana w 2015 r.