pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
podręcznik:

Jakość kształcenia w szkole wyższej. Doświadczenia i badania SGH

Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Oprawa: miękka
Ilość stron: 148 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788373780521
ISBN: 83-7378-052-1
Data:2001-01-12
Cena wydawcy: 25.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Publikacja jest efektem pracy zespołu autorów z Ośrodka Rozwoju Studiów Ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Dzięki badaniom zrealizowanym tam w ostatnich latach, prezentuje ona nie tylko doświadczenia SGH, ale zawiera także analizy porównawcze obejmujące inne szkoły w Polsce. Praca odznacza się integrującym podejściem do praktycznych doświadczeń szkół wyższych w zakresie zapewnienia jakości kształcenia. Jej największym walorem jest prezentowanie wyników prowadzonych badań porównawczych. Dzięki temu ma ona istotne walory poznawcze: z jednej strony zawiera dane dotyczące wybranych aspektów jakości kształcenia w polskich uczelniach, z drugiej zaś stanowi źródło informacji o wielości rozwiązań organizacyjno-metodycznych zastosowanych w różnych ośrodkach.

Książka "Jakość kształcenia w szkole wyższej. Doświadczenia i badania SGH" - Anna Buchner-Jeziorska, Stanisław Macioł (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Spis treści:

Rozdział 1
INSTYTUCJONALNE SYSTEMY ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH WYŻSZYCH


1.1. Jakość kształcenia w szkołach wyższych – podejście teoretyczne
1.2. Instytucjonalne systemy zapewnienia jakości i oceny kształcenia w krajach UE
1.3. Polskie doświadczenia w zakresie tworzenia instytucjonalnych systemów oceny jakości kształcenia
1.4. Cele i funkcje systemów oceny jakości kształcenia

Rozdział 2
TWORZENIE WEWNĘTRZNEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – PRZYKŁAD SGH


2.1. Procedura tworzenia i doskonalenia programu kształcenia w SGH
2.2. Procedura zapewniania jakości oferty dydaktycznej
2.3. System opieki naukowo-dydaktycznej
2.4. Studenckie oceny zajęć dydaktycznych (cel, zakres i metoda badań)
2.5. Ocena działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej nauczyciela akademickiego
2.6. Opinie nowo promowanych absolwentów o jakości studiów
2.7. Ocena działalności instytutów i katedr metodą oceny
środowiskowej peer review
2.8. Inne elementy oceny jakości kształcenia

Rozdział 3
STUDENCKIE OCENY DYDAKTYKI JAKO CZYNNIK ZAPEWNIANIA JAKOŚCI


3.1. Dyskusja wokół procedury studenckich ocen dydaktyki: abecadło know how
3.2. Studencka ocena zajęć w polskich uczelniach
3.3. Studenckie oceny zajęć dydaktycznych – przykład SGH

Rozdział 4
PROGRAMY I WARUNKI KSZTAŁCENIA W PAŃSTWOWYCH UCZELNIACH EKONOMICZNYCH


4.1. Programy kształcenia na kierunku zarządzanie i marketing
4.2. Programy kształcenia na kierunku ekonomia
4.3. programy kształcenia na kierunku finanse i bankowość
4.4. Programy studiów dziennych i zaocznych w SGH w latach 1994–2002

Rozdział 5
TERMONOWOŚĆ STUDIÓW I INNE WYZNACZNIKI JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SGH


5.1. Terminowość studiów dziennych
5.2. Terminowość studiów zaocznych
5.3. Prace dyplomowe: promotorzy – recenzenci – oceny

Rozdział 6
PROMOCJA JAKOŚCI STUDIÓW W DRODZE MIĘDZYUCZELNIANEJ CERTYFIKACJI DYPLOMÓW Z ZAKRESU EKONOMII I ZARZĄDZANIA


6.1. Założenia badań dotyczących certyfikacji
6.2. Charakterystyka wyników badania

BIBLIOGRAFIA