pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Fotografia i propaganda. Polski fotoreportaż prasowy w dwudziestoleciu międzywojennym

Autor książki:

Marcin Krzanicki

Dane szczegółowe:
Wydawca: UNIVERSITAS
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 632 s.
Wymiar: 165x238 mm
EAN: 9788324223411
ISBN: 97883-242-2341-1
Data: 2014-01-30
Cena wydawcy: 49.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Fotografia jest genialnym źródłem do poznania historii, ale jednocześnie potrafi być źródłem niesamowicie zwodniczym, zwłaszcza, jeśli zapomni się o tym, jak bardzo jej wierzymy i jak bardzo potrafimy być uzależnieni od jej przekazu. Zróbmy szybki test: czy wiecie Państwo jak wygląda Statua Wolności Zapewne tak. Ale jaka by była odpowiedź, gdyby pytanie brzmiało: czy widziałeś Statuę Wolności na własne oczy Podobnie, jak my, czytelnicy tygodników ilustrowanych okresu międzywojennego oglądali szereg wydarzeń oczami fotografów i osób, dobierających zdjęcia do kolejnego wydania. Dla sobie współczesnych, ujęcia te tworzyły mniejszy lub większy fragment ich świata. My, przez ich pryzmat patrzymy na historię. Czy nie jest jednak tak, że wszyscy ulegliśmy pewnemu złudzeniu, że patrzymy na rzeczywistość, a tak naprawdę patrzymy na starannie dobrany jej fragment, który i w przodkach i w nas tworzy zaledwie odbicie tego co było - nierzadko odbicie niczym z krzywego zwierciadła.

Książka "Fotografia i propaganda. Polski fotoreportaż prasowy w dwudziestoleciu międzywojennym" - Marcin Krzanicki - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS. Książka posiada 632 stron i została wydana w 2013 r.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Obraz świata

1.1. Zanim fotografia trafiła do prasy

1.2. Fotografia po polsku

1.3. Zawód: fotoreporter

1.4. Istota fotografii

1.5. Fotograf i jego dzieło

1.6. Czytanie fotografii

1.7. Fotografia jako źródło poznania

1.8. Kłamstwo fotografii

Rozdział 2. Przychylność mas

2.1. Propagare

2.2. Cliché

2.3. Od słów do obrazów

2.4. Obraz i tekst

2.5. Wpłynąć na odbiorcę

2.6. Na swój obraz i podobieństwo

2.7. Propagowanie w mediach

2.8. Polskie doświadczenia

Rozdział 3. Rodzące się państwo

Rozdział 4. Mnogość przekazu?

Rozdział 5. Człowiek u steru

Rozdział 6. Spadkobierca

Zakończenie. Rzeczywistość czy kreacja?

Bibliografia

Spis ilustracji

Indeks nazwisk