pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Edukacja, wartości i style życia reprezentowane przez współczesną młodzież w Polsce w odmiennych regionach gospodarczych

Autor książki:

Teresa Wilk

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 192 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373082137
ISBN: 83-7308-213-1
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 24.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka ma charakter informacyjno-podręcznikowy. Poszczególne części zawierają: ogólny zarys problematyki, omówienie zagadnień związanych z edukacją, potrzebami edukacyjnymi, wartościami, stylami życia, wyjaśnienia metodologiczne; ponadto zarys sytuacji szkoły jako instytucji wiodącej w zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, przegląd celów i dążeń życiowych młodzieży oraz wartości i style życia, jakie najczęściej reprezentują, a także wzajemne implikacje pomiędzy edukacją, wartościami i stylami życia.

Podręcznik adresowany jest do studentów pedagogiki, kadry naukowej oraz pedagogów praktyków.

Książka "Edukacja, wartości i style życia reprezentowane przez współczesną młodzież w Polsce w odmiennych regionach gospodarczych" - Teresa Wilk - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Rozdział I
Zarys problematyki
1. Edukacja a potrzeby edukacyjne
2. Wartości, potrzeby i orientacje wartościujące jako wyznaczniki zachowania
3. Styl życia a proces socjalizacji

Rozdział II
Problematyka badań
1. Zarys koncepcji przedmiotowych badań — założenia metodologiczne
2. Cel, przedmiot i zakres badań
3. Metody badań oraz źródła informacji
4. Zasady doboru i cechy zbiorowości badanych — teren badań

Rozdział III
Szkoła jako instytucja społeczna warunkująca zaspokojenie potrzeb życiowych młodzieży
1. Systemy edukacyjne a zagadnienia decentralizacji oświaty
2. Szkoła a edukacja aksjologiczna. Próba oceny współczesnej szkoły

Rozdział IV
Edukacja i wybór określonych wartości a style życia
1. Uwagi wstępne
2. Wykształcenie jako wartość
3. Poziom wykształcenia w sferze oczekiwań młodzieży
4. Czynniki motywujące podnoszenie poziomu wykształcenia
5. Przegląd celów i dążeń życiowych młodzieży a czynniki decydujące o ich osiągnięciu
6. Wartości autoteliczne i instrumentalne oraz style życia preferowane przez młodzież

Zakończenie
Aneks
Bibliografia