pokaz koszyk
tylko: autor tytuł  24h
»
»
»
Edukacja w warunkach zniewolenia i autonomii (1945-2009). Tom 3
»
»
»
książka:

Edukacja w warunkach zniewolenia i autonomii (1945-2009). Tom 3

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2011
Oprawa: twarda
Ilość stron: 508 s.
Wymiar: 165x245 mm
EAN: 9788375875065
ISBN: 978-83-7587-506-5
Data: 2011-02-01
Cena: 45.88  Cena wydawcy: 58.00 zł Oszczędzasz: 12.12 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Edukacja w warunkach zniewolenia i autonomii (1945-2009). Tom 3 - opis książki:

Celem przedkładanego Czytelnikowi tomu jest ukazanie wybranych obszarów pracy socjalnej warunkowanych dynamiką zmian - głównie demogra cznych i społeczno-gospodarczych - występujących we współczesnym społeczeństwie. Punktem wyjścia uczyniono tu proces przygotowania do zawodu pracownika socjalnego. Zebrany materiał przedstawiono w czterech częściach. Pierwszy blok zagadnień dotyczy re eksji nad kształceniem do pracy socjalnej, czyli tendencji, wyzwań i dylematów edukacji w zakresie pracy socjalnej. W części drugiej zebrano teksty, których tematyka oscyluje wokół zagadnień związanych z funkcjonowaniem i kompetencjami podmiotów polityki zabezpieczenia społecznego. Część trzecia tomu jest poświęcona innowacyjnym rozwiązaniom w obszarze pracy socjalnej, a w ostatniej autorzy artykułów koncentrują się na wieloaspektowości pracy socjalnej.
Mamy nadzieję, że ze względu na zakres poruszanej problematyki książka zainteresuje szerokie grono odbiorców, a opisane w niej kwestie będą stanowiły inspirację do podjęcia praktyki oraz refleksji naukowej. Prezentowany zbiór adresujemy zwłaszcza do pedagogów, socjologów, polityków społecznych, osób doświadczających trudności w pracy zawodowej polegającej na profesjonalnym świadczeniu pomocy i wsparcia, jak również studentów nauk humanistycznych.
Życzę Czytelnikom tej książki, aby jej lektura przyczyniła się do pogłębienia własnej wiedzy na temat działania w pracy socjalnej, kształcenia do niej i sposobów pozyskiwania sojuszników (sił ludzkich) w tych trzech, wyżej wymienionych przestrzeniach pomiędzy, a tym samym dała potwierdzenie sensu obranego kierunku kształcenia do tego pola aktywności.
Z wprowadzenia do książki prof. zw. dr hab. Ewy Marynowicz-Hetki [ .] prezentowana publikacja jest próbą refleksji nad fenomenem edukacji w okresie rządów komunistycznych w Polsce, a także zastanowienia się nad kierunkami przemian, jakie dokonały się w tym obszarze po 1990 r. Z tak ujętego celu wynika konstrukcja książki. Choć formalnie jest ona podzielona na trzy części, w zależności od przyjętego kryterium można w nim wyróżnić podział dwu- lub trójczłonowy.
Jeśli przyjąć kryterium chronologiczne, łatwo dostrzeżemy część dotyczącą PRL i postperelowską. Bardziej interesujący jednak wydaje się zastosowany przez nas podział problemowy. Wyróżniliśmy zatem część odnoszącą się do ideologicznych uwarunkowań edukacji w okresie PRL. Zawarte w niej artykuły charakteryzują proces narzucania instytucjom edukacyjnym nowego paradygmatu ideologicznego, a także podejmowane przez społeczeństwo próby emancypacji. Część druga dotyczy przemian dokonujących się w organizacji procesów edukacyjnych, a w szczególności odbudowy systemu oświaty po zakończeniu działań wojennych, kształtowaniu się szkół dla mniejszości narodowych, zmian dokonujących się w programach kształcenia i w treściach podręczników szkolnych oraz organizacji. Ostatnią część tworzą artykuły odnoszące się do aktualnej rzeczywistości. Pozornie jej problematyka nie koresponduje z treściami zawartymi w częściach poprzedzających. Wydaje się jednak, że dla badaczy zajmujących się PRL pytanie, jak przedstawia się stan edukacji po komunizmie, ma istotne znaczenie. Na kształt reform mieli przecież wpływ ludzie ukształtowani w tamtym systemie, często z nim osobiście związani. Choć we współczesnym systemie edukacji można dostrzec zdecydowane zmiany, trudno nie zauważyć, że o przekształcenia systemowych nadal decydują w większej mierze władze niż rodzice, że autonomia oświaty często nadal pozostaje postulatem [ ].
Fragment Wprowadzenia

Książka „Edukacja w warunkach zniewolenia i autonomii (1945-2009). Tom 3” - oprawa twarda - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Książka posiada 508 stron i została wydana w 2011 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Edukacja w warunkach zniewolenia i autonomii (1945-2009). Tom 3"
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Dydaktyka historii jako dyscyplina - okładka książki
Dydaktyka historii jako dyscyplina akademicka... Lucyna Kudła, Czesław Nowarski
Produkty podobne:
Uniwersytety ludowe. Pomiędzy starymi - okładka książki
Uniwersytety ludowe. Pomiędzy starymi a nowymi... Tomasz Maliszewski, Małgorzata Rosalska (red.)
Społeczno-polityczne konteksty - okładka książki
Społeczno-polityczne konteksty współczesnej przestępczości... Konrad Buczkowski, Beata Czarnecka-Dzialuk, Witold Klaus