pokaz koszyk
Szukaj:
autor tytuł  24h
»
»
»
Edukacja i nierówności społeczne
»
książka:

Edukacja i nierówności społeczne

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2011
Oprawa: twarda
Ilość stron: 518 s.
Wymiar: 160x240 mm
EAN: 9788375872064
ISBN: 9788375872064
Data: 2011-03-16
Obniżka!Cena: 35.77  Cena wydawcy: 49.80 zł Oszczędzasz: 14.03 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Edukacja i nierówności społeczne - opis wydawcy:

Książka Edukacja i nierówności społeczne. Studium porównawcze na przykładzie Anglii, Hiszpanii i Rosji stanowi wyraz zainteresowań badawczych autora - zorientowanych wokół problematyki zróżnicowania społecznego i roli szkolnictwa w procesach stratyfikacji społecznej. Jej podłoże teoretyczne stanowią koncepcje z zakresu socjologii edukacji oraz pedagogiki porównawczej. Książka jest także próbą wpisania się w nurt analiz i poszukiwań badawczych reprezentowanych przez polskich pedagogów, których dzieła są punktem wyjścia dla tytułowych rozważań.
Autor pragnie zwrócić uwagę, że książka jest rozwinięciem i logiczną kontynuacją jego poprzednich przedsięwzięć badawczych, mieszczących się w sferze relacji pomiędzy edukacją a procesami stratyfikacji społecznej (w 2008 roku wspólnie z dr A. Gromkowską-Melosik przygotowali książkę: Problemy nierówności społecznej w teorii i praktyce edukacyjnej).
Materiały wykorzystane w prezentowanej książce autor zgromadził podczas zagranicznych wyjazdów studyjnych w bibliotekach uniwersytetów w Londynie, Helsinkach, Oslo, Sztokholmie, Lund oraz Kopenhadze. Wykorzystał również materiały z biblioteki uniwersyteckiej w Monachium oraz biblioteki uniwersytetu La Coruna w Hiszpanii.
Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza z nich charakteryzuje kategorie teoretyczne służące do analizy zjawisk i procesów mających swoje implikacje w sferze szkolnictwa. W rozdziale pierwszym zostały poruszone zagadnienie komplementarności teorii w procesach analiz społecznych. Istotny element analiz zawartych w rozdziale pierwszym stanowi również wyznaczenie kategorii i kryteriów dla porównań zjawisk nierówności społecznych oraz ich implikacji w systemach edukacyjnych.
Rozdział drugi stanowi analizę kilku wybranych koncepcji teoretycznych ujmujących społeczeństwo w kategoriach równowagi i porządku społecznego. Z kolei rozdział trzeci zawiera charakterystykę sposobów myślenia osadzonych w perspektywie konfliktu. Te dwie - sprzeczne ze sobą - perspektywy teoretyczne dostarczają głównych schematów badawczych w analizie zjawisk konstruowania nierówności społecznych za pośrednictwem systemów edukacyjnych w Anglii, Hiszpanii i Rosji.
Część druga książki zawiera trzy studia przypadku. Obejmuje analizy zależności pomiędzy funkcjonowaniem systemu edukacji a zjawiskami i procesami nierówności społecznych w Anglii, Hiszpanii i Rosji. Systemy szkolnictwa w tych krajach w kontekście polityki oświatowej i specyficznych uwarunkowań społeczno-ekonomicznych, wpływających na formowanie się i odtwarzanie struktury społecznej. Autor opisał proces tworzenia się powszechnych (masowych) systemów szkolnictwa w Anglii, Hiszpanii i Rosji. Ponadto uwzględnia zagadnienia związane z funkcjonowaniem współczesnych systemów szkolnictwa w tych krajach (takich jak: zarządzanie, finansowanie oraz podstawy prawne). Dokonał również krótkiej charakterystyki systemu szkolnictwa różnych szczebli (przedszkolnego i podstawowego, średniego, a także edukacji wyższej).
Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję!
Tomasz Gmerek - autor m.in.:
Problemy nierówności społecznej - okładka książki
Problemy nierówności społecznej w teorii i praktyce... Agnieszka Gromkowska-Melosik, Tomasz Gmerek;
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Produkty podobne:
Komunikacja społeczna w edukacji: - okładka książki
Komunikacja społeczna w edukacji: inspiracje,... Mirosława Nowak-Dziemianowicz, Kazimierz Czerwiński, Wojciech Maliszewski (red.)
Socjologia edukacji - okładka książki
Socjologia edukacji Mirosław J. Szymański
Sytuacja i rola wielkiego miasta - okładka książki
Sytuacja i rola wielkiego miasta w procesie transformacji.... Zbigniew Kurcz, Zdzisław Morawski (red.)
Wtorek, 26 Marca 2019 roku.