pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
książka:

Dziennikarstwo - media - społeczeństwo

Dane szczegółowe:
Producent: ISP PAN
Oprawa: miękka
Ilość stron: 364 s.
Data: 2005-11-02
Cena wydawcy: 29.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

"Redaktorowi tomu udało się zgromadzić w jednej pracy teksty czołowych polskich dziennikarzy oraz specjalistów - socjologów, politologów, i historyków, dla których dziennikarstwo jest przedmiotem badań. Mamy więc rzadkie w naszym akademickim piśmiennictwie zestawienie prac zawierających refleksję dziennikarzy na temat swego zawodu, jego misji, zmiennych losów w szybko zmieniającym się świecie, z pracami pisanymi z dystansu, z użyciem warsztatu naukowego.

Recenzowana publikacja jest więc zarówno lustrem, w którym przeglądają się sami dziennikarze, jak i mikroskopem, przez który na dziennikarzy patrzą naukowcy".
Prof. dr hab. Edmund Wnuk-Lipiński

Książka "Dziennikarstwo - media - społeczeństwo" - Stanisław Mocek - oprawa miękka - Wydawnictwo ISP PAN.

Spis treści:

Stanisław Mocek Meandry dziennikarskiego świata
Dziennikarstwo: od teorii do praktyki
Michał Komar O futrzastych mrówkach i Księdzu Janie. Przyczynek do dziejów dziennikarstwa
Marek Miller Dziennikarstwo jako narzędzie poznania
Marek Czyżewski Rola dziennikarza w dyskursie politycznym
Katarzyna Kowalska Czwarty stan - dziennikarz wobec wyzwań współczesnej sfery publicznej
Dziennikarstwo a świat mediów
Edwin Bendyk Dziennikarz w postmodernistycznym świecie mediów
Adam Szostkiewicz Zapasy z Golemem. Kłopoty z dziennikarskim sumieniem
Tomasz Płudowski Dziennikarstwo i środki masowego przekazu w rynkowym społeczeństwie demokratycznym: krytyka modelu amerykańskiego
Jan Sowa Łamiąc kod. Media i dziennikarstwo a neoliberalny konsensus Dziennikarstwo w Polsce: historia i współczesność
Andrzej Paczkowski Dziennikarstwo w Polsce
Wiesław Johann Dziennikarstwo w demokratycznym ładzie medialnym
Marcin Frybes Dziennikarz polski w procesie transformacji
Witold Bereś Tuzin przypadków dziennikarskich ... które wstrząsnęły Polską
Stanisław Mocek Niezależność dziennikarstwa w Polsce: szanse i zagrożenia
Dziennikarstwo a świat społeczny
Janusz A. Majcherek Etos inteligencki, etos dziennikarski. Między misją a komercją
Anna Hejman Między misją a biznesem - niezależna prasa lokalna w Polsce po 1989 roku
Andrzej Luter Ewangeliczny dialog i krytyczna współpraca. Kościół katolicki wobec mediów i dziennikarzy
Notki o autorach
Summary