»
Dziennikarstwo
książka:
Dziennikarstwo
autor: Marek Chyliński, Stephan Russ-Mohl
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Polskapresse |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 438 s. |
Wymiar: | 150x210 mm |
EAN: | 9788360669495 |
ISBN: | 978-83-6066-949-5 |
Data: | 2008-11-13 |
pozycja niedostępna
Dziennikarstwo - Marek Chyliński, Stephan Russ-Mohl - opis książki:
Autorami „Dziennikarstwa” są Marek Chyliński, doświadczony dziennikarz i redaktor naczelny „Dziennika Zachodniego” i Stephan Russ - Mohl, słynny szwajcarski medioznawca, dyrektor Europejskiego Obserwatorium Dziennikarskiego. Autorzy nie ograniczyli się tylko – jak to bywało wcześniej z kilkoma ich polskimi poprzednikami – do skoncentrowania się na jednym wycinku pracy dziennikarza, ewentualnie na kompilacji kilku amerykańskich artykułów poświęconych komunikacji społecznej. Napisali podręcznik traktujący temat całościowo. I na tym także polega unikatowość ich książki. To pierwszy tak pełny instruktaż tego zawodu. Pełny, a zarazem bardzo praktyczny.
Mohl i Chyliński nie uciekają od najnowszych, i tych tradycyjnych, teorii komunikowania i współczesnej wiedzy o mediach. Jest ona jednak niejako w tle. Jest narzędziem, które ma wesprzeć dobre rady dawane młodym i doświadczonym dziennikarzom przez analityka i fachowca.
Autorzy oprowadzają nas nie tylko po redakcjach, niuansach warsztatu, techniki i organizowania redakcji. Nie tylko odsłaniają gatunki i ich wzajemne relacje. „Dziennikarstwo” podąża z duchem czasu. Trendami i nowinkami naukowymi. Ale nie traktuje ich bezkrytycznie. Stara się odróżnić chwilowe mody od nowych dróg, które rysują się przed ludźmi mediów. Niektóre z przykładów dawanych w książce są wciąż jeszcze żywe w naszej pamięci jako nagłówki niedawno publikowanych artykułów. „Dziennikarstwo” to także podręcznik tego jak zrobić nowoczesną gazetę i stąd może okazać się rewelacyjnym samouczkiem dla wydawców i redaktorów mediów lokalnych. Chyliński i Mohl przedstawiają najnowsze trendy w infografice, sposobie edycji i łamania gazet. Autorzy nie uciekają przed tematyką związaną z zarządzaniem i marketingiem medialnym.
Mohl i Chyliński nie uciekają od najnowszych, i tych tradycyjnych, teorii komunikowania i współczesnej wiedzy o mediach. Jest ona jednak niejako w tle. Jest narzędziem, które ma wesprzeć dobre rady dawane młodym i doświadczonym dziennikarzom przez analityka i fachowca.
Autorzy oprowadzają nas nie tylko po redakcjach, niuansach warsztatu, techniki i organizowania redakcji. Nie tylko odsłaniają gatunki i ich wzajemne relacje. „Dziennikarstwo” podąża z duchem czasu. Trendami i nowinkami naukowymi. Ale nie traktuje ich bezkrytycznie. Stara się odróżnić chwilowe mody od nowych dróg, które rysują się przed ludźmi mediów. Niektóre z przykładów dawanych w książce są wciąż jeszcze żywe w naszej pamięci jako nagłówki niedawno publikowanych artykułów. „Dziennikarstwo” to także podręcznik tego jak zrobić nowoczesną gazetę i stąd może okazać się rewelacyjnym samouczkiem dla wydawców i redaktorów mediów lokalnych. Chyliński i Mohl przedstawiają najnowsze trendy w infografice, sposobie edycji i łamania gazet. Autorzy nie uciekają przed tematyką związaną z zarządzaniem i marketingiem medialnym.
Książka „Dziennikarstwo” - oprawa miękka - Wydawnictwo Polskapresse.
Książka posiada 438 stron i została wydana w 2008 r.
Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Dziennikarstwo"
Marek Chyliński, Stephan Russ-Mohl
- autor m.in.: