pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Polityka z twarzą. Personalizacja parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce w latach 1993-2011

Autor:

Marek Mazur

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego
Format: pdf
Ilość stron: 226 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788380123564
Data: 2025-07-11
Cena wydawcy: 37.80 złpozycja niedostępna

Opis e-booka:

W pracy rozważany jest proces personalizacji polskich kampanii wyborczych, czyli rosnącej roli liderów politycznych w dyskursie wyborczym kosztem koncentracji na partiach i problemach politycznych, w latach 1993–2011. Unikalny charakter, w sensie naukowym, mają zaprezentowane badania empiryczne, dotyczące personalizacji w ujęciu medialnym (analiza zawartości Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej) oraz strategicznym (analiza zawartości telewizyjnych audycji wyborczych). Wyniki studiów potwierdzają tezę personalizacji w rozumieniu wzrostu roli liderów politycznych w warstwie prezentacji polityki. Publikacja skierowana jest nie tylko do przedstawicieli nauk humanistycznych (medioznawców, politologów, socjologów) zajmujących się tematyką komunikowania politycznego, ale także tych spośród studentów i obserwatorów polityki, których interesują przemiany współczesnej demokracji w kontekście kampanii wyborczych.

E-book „Polityka z twarzą. Personalizacja parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce w latach 1993-2011” - Wydawca: Uniwersytetu Śląskiego.

Spis treści:

Spis treści

Wstęp / 7
1. Personalizacja polityki — podstawowe pytania konceptualizacyjne / 10
2. Personalizacja kampanii wyborczych — konceptualizacja problemu badawczego / 17
3. Plan książki / 19

Rozdział 1
Personalizacja kampanii wyborczych w perspektywie mediatyzacji polityki / 23
1.1. Relacje mediów i polityki a personalizacja medialna i strategiczna / 24
1.2. Logika medialna a personalizacja kampanii wyborczych / 38
1.2.1. Logika rynkowa / 44
1.2.2. Logika publiczna / 48
1.2.3. Linia polityczna / 51
1.2.4. Technologia mediów / 55
1.3. Personalizacja medialna w badaniach empirycznych / 60

Rozdział 2
Wpływ profesjonalizacji kampanii wyborczych na personalizację / 71
2.1. Zmiany społeczne w otoczeniu kampanii wyborczych / 73
2.2. Wpływ profesjonalizacji na centralizację partii (kampanii) / 77
2.3. Wpływ profesjonalizacji na personalizację scentralizowaną apeli wyborczych / 83
2.3.1. Konsultanci polityczni / 83
2.3.2. Marketing polityczny / 87
2.3.3. Zarządzanie mediami / 90
2.4. Personalizacja apelu wyborczego w świetle badań empirycznych profesjonalizacji kampanii wyborczych / 94

Rozdział 3
Uwarunkowania systemowe i kontekstowe personalizacji kampanii wyborczych. Przypadek Polski / 101
3.1. Uwarunkowania personalizacji parlamentarnych kampanii wyborczych związane z systemem politycznym w Polsce / 107
3.2. Wpływ profesjonalizacji kampanii wyborczych na personalizację / 113
3.3. Kontekst kampanii wyborczych a personalizacja / 122
3.4. Uwarunkowania personalizacji związane z systemem medialnym / 126

Rozdział 4
Personalizacja medialna w polskich kampaniach parlamentarnych w badaniach empirycznych / 135
4.1. Stan badań / 135
4.2. Personalizacja scentralizowana na łamach „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej” w kampaniach wyborczych 1993—2011 / 140
4.2.1. Metoda badania / 140
4.2.2. Wyniki / 144
4.2.3. Interpretacja wyników / 157

Rozdział 5
Personalizacja strategiczna w polskich kampaniach wyborczych w badaniach empirycznych / 161
5.1. Stan badań / 161
5.2. Personalizacja scentralizowana w telewizyjnych audycjach wyborczych w latach 1993—2011 / 164
5.2.1. Metoda badania / 164
5.2.2. Wyniki / 166
5.2.3. Interpretacja wyników / 174

Zakończenie / 179

Bibliografia / 187
Wykaz rysunków, tabel, wykresów / 211
Indeks osobowy / 215

Summary / 223
Zusammenfassung / 224