pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Uniwersytet-Społeczeństwo-Edukacja. Materiały konferencji naukowej z okazji X-lecia Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza Poznań 13-14 października 2003 roku

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wyd.: 2004
Oprawa: twarda
Ilość stron: 470 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788323214427
ISBN: 83-232-1442-5
ISSN: 0083-4254
Data:2001-01-24
Cena wydawcy: 75.68 złpozycja niedostępna

Opis książki:

University o Society o Education
This book is the proceedings of a scientific conference organised on the occasion of the ten years anniversary of the foundation of Wydział Studiów Edukacyjnych (Faculty of Educational Studies) at Adam Mickiewicz University in Poznań. It took place on 13th-14th October 2003 and its main theme was: "University o Society o Education". The papers and speeches delivered at the conference, which are presented in this publication, are basically focused on three fundamental goals, namely, condition and vision of the modern university education, including prospects of practising pedagogy as in academic discipline and of education within it, as well as around the changing society and the model of education and everyday educational practice

Książka "Uniwersytet-Społeczeństwo-Edukacja. Materiały konferencji naukowej z okazji X-lecia Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza Poznań 13-14 października 2003 roku" - Wiesław Ambrozik, Kazimierz Przyszczypkowski (red.) - oprawa twarda - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 470 stron i została wydana w 2004 r.

Spis treści:

I. KSZTAŁCENIE UNIWERSYTECKIE W KONTEKŚCIE TRADYCJI I PRZEMIAN

WIESŁAW AMBROZIK
Pedagogika poznańska - dokonania i perspektywy rozwoju
ZBIGNIEW KWIECIŃSKI
Problem pedagogii nurtów głównych i pobocznych
TADEUSZ LEWOWICKI
Kształcenie uniwersyteckie - siła tradycji, presja współczesności, pytania o przyszłość, przesłania
JERZY BRZEZIŃSKI
O osobliwościach uniwersyteckiego kształcenia
KAZIMIERZ DENEK
Tendencje przemian uniwersytetu
MIROSŁAW SZYMAŃSKI
Nauczyciel akademicki - mistrz, przewodnik czy partner studentów
STANISŁAW PAŁKA
Uniwersytecki wymiar uprawiania pedagogiki


II. OBLICZA WSPÓŁCZESNEJ PEDAGOGIKI

HELIODOR MUSZYŃSKI
Teoria w pedagogice
BOGUSŁAW ŚLIWERSKI
Granice wychowania
ALEKSANDER NALASKOWSKI
Pedagogika naukowa wobec pedagogicznej chałtury. Studium merytorycznej zapuści
JANUSZ GNITECKI
Przemiany metodologii i teorii pedagogicznej w okresie ponowoczesnej moderny
Ks. JERZY BAGROWICZ
Pedagogika chrześcijańska - próba określenia jej podstaw
TADEUSZ FRĄCKOWIAK
Pedagogiki społeczne czasu neoliberalnych skrajności
STANISŁAW KAWULA
Społeczeństwo ryzyka - perspektywa pedagogiki społecznej
JERZY MODRZEWSKI
Idea lokalności. U podstaw pedagogicznych projekcji wychowawczego funkcjonowania środowisk terytorialnych
WACŁAW STRYKOWSKI
Pedagogika i edukacja medialna - kierunki rozwoju
ALEKSANDER ZANDECKI
Wykształcenie - czynnikiem kreującym jakość życia
PIOTR STĘPNIAK
Perspektywy rozwoju penitencjarystyki jako dyscypliny naukowej
LECHOSŁAW GAPIK
Oblicza psychoterapii
EWA MUSZYŃSKA
Warunki życia i rozwoju współczesnych dzieci i młodzieży. Z badań Zakładu Podstaw Wychowania i Opieki
WŁADYSŁAW DYKCIK
Więź teorii z praktyką czynnikiem aktywnego rozwoju poznańskiej pedagogiki specjalnej
STANISŁAW DYLAK, KRZYSZTOF WAWRZYNIAK
Współczesne tendencje w badaniach dotyczących nauczyciela
WIESŁAW JAMROŻEK
Z dziejów poznańskiej histońi wychowania

III. SPOŁECZEŃSTWO, REFORMA I PRAKTYKA EDUKACYJNA

ZBYSZKO MELOSIK
Edukacja a przemiany kultury współczesnej. Implikacje dla teońi i praktyki
KAZIMIERZ PRZYSZCZYPKOWSKI
Szanse i zagrożenia oświaty (samo)rządowej
STEFAN M. KWIATKOWSKI
Lokalne i globalne uwarunkowania rozwoju systemu edukacji
EWA SOLARCZYK-AMBROZIK
Kształcenie ustawiczne w perspektywie globalnej i lokalnej - między wymogami rynku a indywidualnymi strategiami edukacyjnymi
ANDRZEJ RADZIEWICZ-WINNICKI
Asynchronizacja rozwoju, ubóstwo i marginalizacja. Wykluczanie społeczne w bilan sie polskiej transformacji
HENRYKA KWIATKOWSKA
Edukacja u progu radykalnej zmiany
MARIA DUDZIKOWA
Trzeba na nowo przemyśleć reformę
EUGENIA POTULICKA
Dylematy reform oświatowych
EUGENIUSZ PIOTROWSKI
Doskonalenie edukacji szkolnej
HALINA SOWIŃSKA
Próg szkolny w świetle współczesnej psychologii rozwoju
JÓZEF SZKRZYPCZAK
Podręcznik jako narzędzie samokształcenia. Kilka pytań i prób odpowiedzi
MARIA BURTOWY
Czytanie jako obszar edukacji integralnej
ANDRZEJ TWARDOWSKI
Nowa koncepcja integracyjnego nauczania dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie
|LUBOMIRA DOMKA|
Ekologiczny styl życia warunkiem trwałego rozwoju