pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zaufanie w relacji lekarz - pacjent. Implikacje dla zarządzania zakładem opieki zdrowotnej

Autor książki:

Katarzyna Krot

Dane szczegółowe:
Wydawca: CeDeWu
Rok wyd.: 2019
Oprawa: miękka
Ilość stron: 336 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788375569278
ISBN: 978-83-7556-927-8
Data: 2019-05-06
Cena wydawcy: 79.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Zaufanie, stanowiąc wskazówkę, jest niezbędne do podejmowania decyzji czy współpracy. Ponadto zmniejsza niepewność, mobilizuje podmiotowość, zwiększa otwartość i życzliwość wobec innych. Zaufanie do lekarza pełni dodatkowo terapeutyczną rolę, która pomaga pacjentom uwierzyć w swoje możliwości wygrania z chorobą oraz brać aktywny udział we współtworzeniu usługi medycznej i skutecznym leczeniu. Zaufanie pozwala także wierzyć, że lekarz wykorzysta swoją wiedzę w jak najlepszym interesie pacjenta. W niniejszej monografii można znaleźć więc następujące zagadnienia:
- istotę i rodzaje zaufania,
- znaczenie i wymiary zaufania w relacji lekarz - pacjent,
- wielopoziomowe uwarunkowania zaufania pomiędzy pacjentem a lekarzem,
- konsekwencje dla lekarzy i zarządzania zakładem opieki zdrowotnej wynikające z opartej na zaufaniu relacji lekarz - pacjent,
- rekomendacje dla zakładów opieki zdrowotnej i lekarzy.

"Monografia powstała w oparciu o rzetelnie przeprowadzony przegląd literatury. Autorka posługuje się nią w sposób wskazujący na Jej wysoką dojrzałość naukową. [...] Badanie własne, którego wyniki przedstawione zostały w pracy, przygotowano w sposób wzorowy i wzorcowy. [...] Począwszy od budowy modelu badawczego, poprzez zidentyfikowanie zmiennych do badania, dobór próby i metody badań, a następnie analizy wyników, opisany projekt badawczy reprezentuje światowe standardy w zakresie uprawiania nauki".

Prof. dr hab. Aldona Glińska-Neweś, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

"Wybrany przez Autorkę temat, należy uznać za oryginalny i aktualny pod względem badawczym. Aspekt oryginalności wynika z podjęcia próby zebrania i uporządkowania informacji na temat zaufania lekarz - pacjent, biorąc pod uwagę wielopoziomowe uwarunkowania i konsekwencje. [...] Uważam więc, że studia nad taką problematyką są potrzebne, a ich modelowe ujęcie sprawia, że posiadają nowatorski charakter".

Dr hab. Monika Dobska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu

Książka "Zaufanie w relacji lekarz - pacjent. Implikacje dla zarządzania zakładem opieki zdrowotnej" - Katarzyna Krot - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu. Książka posiada 336 stron i została wydana w 2019 r.