pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Wzory kobiecości i męskości w polskiej prasie dla kobiet XXI wieku

Autor książki:

Dorota Zaworska-Nikoniuk

Dane szczegółowe:
Wydawca: Adam Marszałek
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 530 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788376110318
ISBN: 978-83-7611-031-8
Data: 2008-10-22
Cena wydawcy: 34.20 złpozycja niedostępna

Opis książki:

"Kobiecość" i "męskość" to tematy pojawiające się coraz częściej w mediach masowych. Wystarczy włączyć radio, dowolny kanał telewizji prywatnej bądź publicznej, by dowiedzieć się, co lubią kobiety a co mężczyźni, jaki seks preferują reprezentanci obu płci biologicznych, jakimi są rodzicami, kierowcami, pracownikami, uczniami i uczennicami, kucharzami i kucharkami itp. Każdego dnia jesteśmy bombardowani przekazem, który wywołuje skojarzenie z feminizmem. Pod tym "pseudofeministycznym szyldem" przeciętni, pełni optymizmu konsumenci kupują często tradycyjny zestaw stereotypów rodzaju. Przekonani o swym zainteresowaniu i nabywanej wiedzy na temat tego co "męskie" a co "żeńskie", przenoszą je w sfery realnego funkcjonowania w przestrzeni prywatnej i publicznej. Oczywiście - istnieją także media realizujące w praktyce politykę równości szans obowiązującą w krajach członkowskich Unii Europejskiej. Dostarczają one rzetelnej wiedzy na wspomniane tematy (i nie tylko), zatrudniają wysoko kwalifikowanych specjalistów, którzy wykazują szczególny rodzaj wrażliwości na wszelkie rodzaje społecznych nierówności (w tym zdeterminowanych płcią biologiczną) i związaną z nimi dyskryminację jednych jednostek bądź grup społecznych przez inne. Środki masowego przekazu mogą stanowić we współczesnej rzeczywistości społecznej istotne środowisko socjalizacyjne i edukacyjne, stać się źródłem społecznych reform, nowych wzorów i norm społecznych, kreującym człowieka światłego, kreatywnego, elastycznego, wrażliwego na potrzeby innych, wnoszącego istotny potencjał intelektualny w społeczny rozwój. Mogą także w zależności od transmitowanego przez nie przekazu szerzyć społeczną nietolerancję, propagować "zaściankową mentalność", stać się nośnikiem zachowań pełnych agresji, i przemocy - niwecząc tym samym idee znamienne współczesnej pedagogice społecznej (i nie tylko społecznej). Po rosnącym zainteresowaniu edukacyjną i socjalizacyjną rolą mediów w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, na początku XXI wieku wraz z pojawieniem się nowych problemów społecznych wymagających wzmożonej aktywności pedagogów, badania nad przekazem treści mediów masowych prowadzone były relatywnie rzadko.

Książka "Wzory kobiecości i męskości w polskiej prasie dla kobiet XXI wieku" - Dorota Zaworska-Nikoniuk - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek. Książka posiada 530 stron i została wydana w 2008 r.