pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
podręcznik:

Wybrane zagadnienia z informatyki gospodarczej

autor:

Jacek Płodzień

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Oprawa: miękka
Ilość stron: 160 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788373780323
ISBN: 83-7378-032-7
Data:2001-01-12
Cena wydawcy: 26.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

W książce przedstawiono wybrane działy informatyki gospodarczej. Prezentowane zagadnienia zostały podzielone na dwie grupy: zagadnienia dotyczące inżynierii oprogramowania i zagadnienia dotyczące Internetu. Część, dotycząca inżynierii oprogramowania przedstawia cykl życia systemu informatycznego oraz niektóre jego fazy: fazę analizy w podejściu obiektowym (wraz z graficzną notacją UML), fazę implementacji na przykładzie konkretnego systemu zarządzania bazą danych, a także fazę utrzymania oprogramowania. Druga część podręcznika wprowadza czytelnika w tematykę tworzenia serwisów internetowych oraz przedstawia możliwości zastosowania Internetu w takich obszarach działalności biznesowej, jak rynek papierów wartościowych i marketing. Podręcznik, autorstwa pracowników naukowo-dydaktycznych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów kierunku "Informatyka gospodarcza" uczelni ekonomicznych jako skrypt do zajęć obejmujących omawiane zagadnienia. Może być jednak pożytecznym źródłem informacji dla wszystkich pragnących zapoznać się z aktualnym stanem rozwoju informatyki gospodarczej w tym zakresie bądź też pragnących poszerzyć i uporządkować wiedze już posiadaną.

Książka "Wybrane zagadnienia z informatyki gospodarczej" - Jacek Płodzień (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Spis treści:

CZĘŚĆ I – Inżynieria oprogramowania

1. Inżynieria oprogramowania. Modele cyklu życia oprogramowania – Andrzej Kobyliński

1.1. Wstęp
1.2. Typowe fazy cyklu życia oprogramowania

1.2.1. Rozpoznawanie problemu
1.2.2. Faza strategiczna
1.2.3. Fazy analizy
1.2.4. Faza specyfikacji
1.2.5. Faza planowania
1.2.6. Projektowanie
1.2.7. Implementacja
1.2.8. Scalanie (integracja)
1.2.9. Testowanie
1.2.10. Dokumentowanie
1.2.11. Instalacja
1.2.12. Faza eksploatacji i konserwacji
1.2.13. Wycofanie

1.3. Modele cyklu życia oprogramowania

1.3.1. Model buduj-i-poprawiaj (programowanie odkrywcze)
1.3.2. Model kaskadowy
1.3.3. Prototypowanie
1.3.4. Model RAD (Rapid Application Development)
1.3.5. Modele ewolucyjne

1.3.5.1.Model przyrostowy
1.3.5.2.Model spiralny
1.3.5.3.Model programowania ekstremalnego

1.3.6. Model formalnych transformacji
1.3.7. Montaż z gotowych elementów
1.3.8. Wybór modelu
Literatura

2. Wstęp do analizy obiektowej i UML – ­Jacek Płodzień

2.1. Wstęp
2.2. Obiektowość
2.3. UML

2.3.1. Diagram przypadków użycia
2.3.2. Diagram klas

2.3.2.1. Związek generalizacji/specjalizacji
2.3.2.2. Asocjacja
2.3.2.3. Klasa asocjacji
2.3.2.4. Asocjacja kwalifikowana
2.3.2.5. Agregacja i kompozycja
2.3.2.6. Asocjacja n-arna
2.3.2.7. Przykład większego diagramu klas

2.3.3. Diagram stanów
2.3.4. Diagram aktywności
2.3.5. Diagramy interakcji

2.4. Podsumowanie
Literatura

3. Tworzenie systemu informatycznego w środowisku bazy danych Sybase SQL Anywhere – Maciej Puchalski

3.1. Wstęp
3.2. Projektowanie bazy danych
3.3. Instalacja, konfiguracja, uruchamianie
3.4. Wykonywanie poleceń SQL
3.5. Graficzne narzędzia zarządzania bazą danych
3.6. Programy w bazie danych
3.7. Replikacja

3.7.1. Definiowanie replikacji
3.7.2. Obsługa replikacji

3.8. Podsumowanie
Literatura

4. Proces utrzymania oprogramowania – Tomasz Chodoła

4.1. Wstęp
4.2. Utrzymanie systemu informatycznego – terminologia
4.3. Modele utrzymania oprogramowania
4.4. Program miar
4.5. Testowanie zmian oprogramowania
4.6. Miary utrzymania oprogramowania
4.7. Utrzymalność oprogramowania
4.8. Zakończenie
Literatura

Część II – Zastosowanie Internetu

5. Tworzenie serwisów internetowych – wybrane zagadnienia – Dariusz Nojszewski

5.1. Wstęp
5.2. Historia WWW
5.3. Zasady tworzenia serwisu WWW

5.3.1. Koncepcja witryny
5.3.2. Uwagi do projektowania witryny
5.3.3. Zawartość strony głównej

5.4. Technologie

5.4.1. Składnia języka HTML
5.4.2. XHTML a HTML

5.5. DHTML – najpopularniejsze technologie

5.5.1. Style (CSS) – rozszerzenie HTML-a
5.5.2. JavaScript
5.5.3. PHP
5.5.4. Łączenie serwisów WWW z bazami danych przy użyciu PHP

5.6. Tworzenie serwisów – technologie stosowane do konkretnych przedsięwzięć
Literatura

6. Internet na rynku papierów wartościowych – Piotr Zielonka

6.1. Wstęp
6.2. Wykorzystanie Internetu na rynku papierów wartościowych
6.3. Defraudacje giełdowe dokonywane przy pomocy Internetu
6.4. Możliwość wykorzystania Internetu przez publiczne spółki giełdowe
Literatura

7. Wprowadzenie do e-marketingu – Dawid Żochowski

7.1. Gospodarka elektroniczna – definicja, otoczenie i relacje
7.2. Pojęcie e-marketingu
7.3. Cele e-markeetingu
7.4. Odbiorcy e-marketingu

7.4.1. Charakterystyka konsumenta online
7.4.2. Grupy docelowe w kampaniach e-marketingowych

7.5. Techniki e-marketingu

7.5.1. Bannery
7.5.2. Pop-up, Pop-under
7.5.3. Interstitial i floating ad
7.5.4. Pozycjonowanie i key word ad
7.5.5. Identyfikacja i analiza poczynań klienta na stronie
7.5.6. Internetowy call center
7.5.7. E-mailing
7.5.8. Marketing wirusowy
7.5.9. Konkursy
7.5.10. Sponsoring

7.6. Technologia e-marketingu

7.6.1. Ciasteczka a profilowanie
7.6.2. Zasada działania AdSerwera

7.7. Zalety i wady e-marketingu
7.8. Przyszłość e-marketingu
Literatura

8. Marketing wirusowy – nowy, efektywny trend w marketingu wirtualnym – Marcin Dudek

8.1. Wstęp

8.1.1. Marketing wirusowy – geneza
8.1.2. Marketing wirusowy – próba zdefiniowania zjawiska
8.1.3. Różnica w sposobie przedstawiania i tworzenia oferty dla klienta

8.2. Tworzenie strategii marketingu wirusowego

8.2.1. Tworzenie produktu a strategia marketingu wirusowego
8.2.2. Zasad nowej kategorii
8.2.3. Produkt musi być wart tego, by go propagować
8.2.4. Produkt musi być chwytliwy
8.2.5. Właściwe podejście do badań marketingowych

8.3. Model biznesowy marketingu wirusowego

8.3.1. Wypełnienie luki
8.3.2. Przywiązanie klientów do produktu
8.3.3. Generowanie zysków
8.3.4. Przykłady skutecznych modeli biznesowych

8.4. Analiza wybranych zastosowań marketingu wirusowego
Literatura