pokaz koszyk
tylko: autor tytuł  24h
»
»
»
Usłyszeć polifonię. Tożsamości zawodowe pedagogów specjalnych pracujących...
książka:

Usłyszeć polifonię. Tożsamości zawodowe pedagogów specjalnych pracujących z osobami z niepełnosprawnością intelektualną

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2018
Oprawa: miękka
Ilość stron: 388 s.
Wymiar: 160x235 mm
EAN: 9788380951945
ISBN: 978-83-8095-194-5
Data: 2018-01-10
Cena: 41.66  Cena wydawcy: 58.00 zł Oszczędzasz: 16.34 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Usłyszeć polifonię. Tożsamości zawodowe pedagogów specjalnych pracujących z osobami z niepełnosprawnością intelektualną - Sławomir Olszewski - opis książki:

Tytuł niniejszej pracy: Usłyszeć polifonię. Tożsamości zawodowe pedagogów specjalnych pracujących z osobami z niepełnosprawnością intelektualną - odwołuje się do pojęcia "polifonia". Pragnąłbym w ten sposób zasugerować możliwość przeniesienia znaczeń, które gromadzi wokół siebie ten termin w obszarze muzyki, na opisywane zagadnienia, obudzić skojarzenia, tak aby mogły one stanowić punkt wyjścia do refleksji związanych z tymi znaczeniami. Nawiązanie do wielogłosowości, bardzo naturalnej, charakterystycznej dla ludzkiej kultury techniki -równoczesnego prowadzenia dwóch lub więcej głosów, z których każdy jest całkowicie niezależny od drugiego, choć pozostaje z nim w ściśle"określonych relacjach harmonicznych" (Orawski 2010, s. 18), ma na celu nie tylko podkreślenie wielości, różnorodności tożsamości zawodowych pedagogów specjalnych, lecz także zwrócenie uwagi na to, że wspomniana różnorodność jest w stanie tworzyć harmonię, a przy tym prowadzić do synergii działań i nie przeradzać się w kakofonię. Warunkiem do tego niezbędnym jest umiejętność słyszenia własnego głosu oraz głosów pozostałych śpiewających.

Kształtowanie bowiem tożsamości zawodowej może się okazać bezskuteczne, gdy będzie utożsamiane z bezrefleksyjnym dążeniem do autonomii zupełnej lub z nadmiernym krytycyzmem wobec zastanej rzeczywistości. Wymaga z jednej strony, jak podkreśla H. Kwiatkowska (2005, s. 166), uświadomienia "granic własnego sprawstwa, zrozumienia i przyjęcia do wiadomości, że są zaawansowane procesy rozwoju, wobec których należy wykazać pokorę", z drugiej - niezbędnego zorientowania społecznego, osadzenia działań w orientacjach społecznych (por. Kwiatkowska 2005, s. 166-167), współdziałania - współbrzmienia z innymi ludźmi.

Książka „Usłyszeć polifonię. Tożsamości zawodowe pedagogów specjalnych pracujących z osobami z niepełnosprawnością intelektualną” - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Książka posiada 388 stron i została wydana w 2018 r.

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Usłyszeć polifonię. Tożsamości zawodowe pedagogów specjalnych pracujących..."
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Człowiek wykluczony i człowiek - okładka książki
Człowiek wykluczony i człowiek w sytuacji zagrożenia... Alina Szczurek-Boruta, Katarzyna Jas (red.)
Dziecko afatyczne w szkole i przedszkolu. - okładka książki
Dziecko afatyczne w szkole i przedszkolu. Poradnik... Anna Paluch, Elżbieta Drewniak-Wołosz (red.)
Produkty podobne:
Plastyka Obrazy konturowe dla uczniów - okładka książki
Plastyka Obrazy konturowe dla uczniów z niepełnosprawnością... Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska