pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

TRANS 05. Wspólna Europa. Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami

Autor książki:

Halina Brdulak, Tomasz Gołębiowski

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Rok wyd.: 2005
Ilość stron: 602 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373781733
ISBN: 83-7378-173-0
Data: 2010-04-30
Cena wydawcy: 70.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

TRANS’05 jest kontynuacją cyklu konferencji TRANS organizowanych, począwszy od 1995 roku, co dwa lata przez Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Stanowią one forum dyskusyjne przedstawicieli nauki oraz praktyki gospodarczej nad zagadnieniami istotnymi dla działalności przedsiębiorstw zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.
Przetrwanie i rozwój przedsiębiorstw zależą współcześnie w dużej mierze od ich zdolności do ukształtowania właściwych relacji z interesariuszami (grupami interesów) występującymi wewnątrz organizacji i w jej otoczeniu. Istotne jest takie kształtowanie struktury i charakteru tych relacji, aby umożliwić wykorzystanie szans stwarzanych przedsiębiorstwu przez zachowania interesariuszy, minimalizować bądź neutralizować zagrożenia wynikające z ich działań oraz efektywnie budować kompetencje przedsiębiorstwa. Powyższe działania powinny zapewnić przedsiębiorstwu zrównoważony rozwój i prowadzić w konsekwencji do zwiększenia jego wartości w długim czasie.

Książka "TRANS 05. Wspólna Europa. Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami" - Halina Brdulak, Tomasz Gołębiowski (red.) - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Książka posiada 602 stron i została wydana w 2005 r.

Spis treści:

Halina Brdulak, Tomasz Gołębiowski
Idea zrównoważonego rozwoju

Część I
Relacje transakcyjne i kooperacyjne z interesariuszami a rozwój przedsiębiorstwa

Mirosław Antonowicz
Problematyka marketingu relacji w sektorze transportu kolejowego – perspektywa nabywcy, dostawcy i innych interesariuszy

Anna Barwińska-Małajowicz
Inwestycje zagraniczne w kontekście relacji pomiędzy zagranicznym inwestorem a polskim pracownikiem

Barbara Bojewska
Znaczenie konkurencyjności i innowacyjności w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw

Jakub J.Brdulak
Zarządzanie wiedzą a zarządzanie łańcuchami wartości

Marek Ciesielski
Relacje w sieciach dostaw a konkurencyjność i efektywność gospodarowania

Raluca Comiati, Cosmin Voicu Nistor
Considerations Regarding the Preoccupation of Romanian Firms in Attaining Client Satisfaction

Elżbieta Czarny, Jacek Miroński
Grupy interesu w przedsiębiorstwie – analiza neoklasycznej i współczesnych teorii

Małgorzata Dolińska
Współpraca organizacji uczących się w procesach innowacji na rynku UE

Alan J. Dubinsky, Jolanta Mazur, Rajiv Metha, Pia Polsa, Fan Xiucheng
Alianse strategiczne w międzynarodowych kanałach dystrybucji

Urszula Gołaszewska-Kaczan
Dialog z interesariuszami na przykładzie British American Tobacco Polska

Bożena Grad
Proces internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw kluczową determinantą konkurencyjności gospodarki i regionów w Polsce – implikacje dla tworzenia relacji biznesowych w sektorze regionalnego pasażerskiego transportu samochodowego

Barbara Grzybowska, Anna Strychalska-Rudzewicz
Współpraca przedsiębiorstw z jednostkami zewnętrznymi w zakresie działalności innowacyjnej

Bogusław Gulski
Kształtowanie relacji małych przedsiębiorstw jako instrument realizacji strategii wzrostu

Ryszard Jankowiak
Relacje dostawców z odbiorcami w systemie zarządzania jakością

Mónika-Anetta Juhász, Ioan Plaias
Features Concerning the Involvement of Romanian Firms in Partnership with Their Suppliers

Magdalena Kachniewska
„Zapewnienie wartości dla stron zainteresowanych ” jako przedmiot normy ISO 9004

Mirosław Kachniewski
Zmiany relacji pomiędzy interesariuszami spółek publicznych wynikające z dyrektywy UE o przejęciach spółek (2004/25/EC)

Grażyna Karwacka
Regulacyjna funkcja logistyki w równoważeniu rozwoju przedsiębiorstwa

Andrzej Letkiewicz
Samoregulacyjne uwarunkowania zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw

Beata Majecka
Kształtowanie zachowań warunkujących zrównoważony rozwój przedsiębiorstw

Witold Małachowski
Warunki konkurencyjności europejskiego przedsiębiorstwa ponadnarodowego na przykładzie koncernu Volkswagena

Elżbieta Marciszewska
Relacje kooperacyjne w rozwoju przedsiębiorstw transportu lotniczego

Czesław Mesjasz
Zmiany w nadzorze korporacyjnym w Unii Europejskiej

Eugeniusz Michalski
Przesłanki rozwoju potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstw

Adam Mytlewski
Monitoring ekonomiczny w badaniu zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa

Adriana Paliwoda-Matiolańska
Teoria interesariuszy w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem

Anna Reiwer-Kaliszewska
Postępowanie antydumpingowe po akcesji Polski do Unii Europejskiej

Jagienka Rześny-Cieplińska
Wpływ sprawności regulacji systemów przedsiębiorstw na zrównoważony rozwój

Anna Skowronek-Mielczarek
Zmiany struktur kapitałowych polskich przedsiębiorstw a możliwości ich rozwoju

Patrycja Sprawka
Współpraca z klientami w handlu detalicznym

Zbigniew Spyra
Współdziałanie zagranicznych sieci handlowych i krajowych dostawców w sferze dystrybucji produktów konsumpcyjnych – wyniki badań

Marianna Strzyżewska
Czynniki współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w procesie ich internacjonalizacji

Anna Owidia Surmacz
Nieformalni inwestorzy venture capital w działalności rozwojowej przedsiębiorstw

Część II
Uwarunkowania prawne (regulacje) a możliwości zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw

Krzysztof Michaluk, Małgorzata Rochoń
Metody restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw a postępowanie naprawcze

Bartosz Targański
Nadużywanie pozycji dominującej a relacje z interesariuszami w świetle orzecznictwa polskiego

Część III
Uwarunkowania (relacje) finansowe jako czynnik rozwoju przedsiębiorstw

Joanna Brózda
Finansowanie produkcji stoczniowej w Polsce w latach 1990–2004

Aleksandra Duliniec
Finansowanie warunkowe – integracja zarządzania ryzykiem i kapitałem w przedsiębiorstwie

Renata Beata Dylkiewicz
Mankamenty tradycyjnych wskaźników w ocenie działalności gospodarczej przedsiębiorstwa – zamykanie luki pomiędzy ekonomicznym a księgowym modelem firmy

Robert Grochal
Obligacje zamienne na akcje jako sposób finansowania działalności przedsiębiorstwa

Karol M. Klimczak
Rationales for Corporate Risk Management from Stakeholders’ Perspective

Koło Marketingu Międzynarodowego
Leasing jako forma finansowania przedsiębiorstw

Paweł Kulpaka
Wpływ reformy systemu emerytalnego na sposoby finansowania przedsiębiorstw w Polsce

Część IV
Aspekty społeczne, etyczne i ekologiczne w relacjach przedsiębiorstwa z jego interesariuszami

Hanna G. Adamkiewicz-Drwiłło
Determinanty ekologiczne konkurencyjności przedsiębiorstw w warunkach globalizacji

Anna Brdulak
CSR jako nowa koncepcja rozwoju firm

Jerzy Czupiał
Czynniki zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa a jego umiędzynarodowienie

Katarzyna Dajczak
Etyka działalności firm rekrutacyjnych w kontaktach z ich interesariuszami

Tomasz Dołęgowski
Od etyki gospodarczej i etyki biznesu do Corporate Social Responsibility i koncepcji rozwoju zrównoważonego

Joanna Fryca
Polityka kadrowa przedsiębiorstw w kontekście ich zrównoważonego rozwoju

Anna Iwacewicz-Orłowska
Aspekty ekologiczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Małgorzata Jaworek
Sytuacja pracowników w przedsiębiorstwach sprywatyzowanych z udziałem inwestorów zagranicznych (kilka refleksji na podstawie badania empirycznego)

Kornelia Karcz
Kulturowe uwarunkowania marketingu relacji w otoczeniu międzynarodowym

Koło Marketingu Międzynarodowego
Wejście Polski do Unii Europejskiej a zmiany norm ekologicznych i konsekwencje dla rozwoju przedsiębiorstw

Marek Kosycarz, Dominika Koturbasz, Piotr Marczuk
Praktyczne zastosowanie standardu AA1000 w dialogu społecznym prowadzonym przez British American Tobacco Polska jako narzędzie kształtowania długotrwałych relacji z interesariuszami

Izabela Kowalik, Marian Moszoro
Arrow – Lind Theorem in the Context of Public-Private Partnerships.Policies and Market Evidence

Franciszek (Frank) Krawiec, Stella Krawiec
Koncepcja marketingu w firmie relacji

Jerzy Lewandowski, Konrad Niziołek
Analiza i ocena poziomu wybranych obszarów społecznej odpowiedzialności w organizacjach polskich

Maciej Mitręga
Zastosowanie marketingu relacji w przedsiębiorstwach – wybrane kryteria diagnostyczne

Andrzej Olak
Zmiany siły i roli związków zawodowych w Polsce – doświadczenia ostatniego 15-lecia

Magdalena Lidia Rzemieniak
Interesariusze w procesie planowania strategii marketingowej na rynku trudnym lub schyłkowym

Agnieszka Skowrońska
Społeczna odpowiedzialność w teorii i praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw

Michał Spychalski
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w świetle wymogu ekonomicznej efektywności

Barbara Szymoniuk
Dolina Ekologicznej Żywności – wdrażanie koncepcji klasteringu na Lubelszczyźnie

Anna Witek-Crabb
Zrównoważony rozwój przedsiębiorstw – więcej niż ekorozwój

Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk
Społeczne wartości marki

Grażyna Wojtkowska-Łodej
Polska w Unii Europejskiej. Uwarunkowania ekologiczne rozwoju przedsiębiorstw

Michał Zaborek
Etyka i wartości w działalności firm

Anna Zych
Nieuczciwa konkurencja jako element nieetycznego zachowania przedsiębiorstw w życiu gospodarczym