pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Teorie przedsiębiorstw

Autor książki:

Adam Noga

Dane szczegółowe:
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, PWE
Rok wyd.: 2010
Oprawa: miękka
Ilość stron: 360 s.
Wymiar: 160x240 mm
EAN: 9788320819267
ISBN: 978-83-2081-926-7
Data: 2010-09-22
Cena wydawcy: 59.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

W książce pokazano, że aby odnieść sukces w biznesie oraz prowadzić skuteczną politykę makroekonomiczną i rozwojową, należy odpowiedzieć na elementarne pytania: czym jest przedsiębiorstwo, kiedy może być ono zdolne do długotrwałego rozwoju (co wyznacza granice przedsiębiorstwa), jakie cele powszechne (m.in. dochodowe, prestiżowe) mogą osiągać interesariusze przedsiębiorstw oraz jakie cele autonomiczne (efektywnej alokacji, kreacji, podziału, rewitalizacji zasobów, wartości) dla całej gospodarki może zrealizować tylko przedsiębiorstwo. W ekonomii na te pytania udzielono bardzo wiele odpowiedzi, budując liczne teorie przedsiębiorstw(a). W książce omówiono zalety i wady 27 teorii. Ograniczenia analizowanych teorii przyczyniły się do poszukiwania nowej, autorskiej teorii przedsiębiorstw, w której podstawowymgenem" przedsiębiorstwa są długookresowe dążenia (użyteczności) gospodarstw domowych - interesariuszy przedsiębiorstw, akumulujących dla nich kapitał finansowy, rzeczowy i intelektualny. Poszukiwania te są prowadzone w książce według metody przedsiębiorczej, która jest doskonale znana w biznesie i stosowana do znajdowania sposobu na odniesienie sukcesu.
Książka jest adresowana zarówno do badaczy teorii ekonomii, jak i do obecnych oraz przyszłych przedsiębiorców, menedżerów i polityków gospodarczych, przede wszystkim więc studentów kierunków ekonomicznych, ale nie tylko.
Adam Noga jest profesorem i prorektorem w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Książka "Teorie przedsiębiorstw" - Adam Noga - oprawa miękka - Wydawnictwo Polskie Ekonomiczne, PWE. Książka posiada 360 stron i została wydana w 2010 r.