pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
podręcznik:

Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Wrocławskiego
Oprawa: miękka
Ilość stron: 200 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788322918388
ISBN: 83-229-1838-0
Data:2001-01-06
Cena wydawcy: 20.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Andragogika jest wyspecjalizowaną dyscypliną nauk o edukacji, zajmującą się problemami oświaty dorosłych. Podobnie jak każda dyscyplina naukowa dąży ona do wypracowania możliwie największej liczby teorii naukowych wyjaśniających badane procesy i zjawiska. Jakim spektrum teorii naukowych dysponuje andragogika na obecnym etapie swojego rozwoju Jakimi procedurami metodologicznymi i strategiami teoriotwórczymi posługują się badacze oświaty dorosłych w dążeniu do nadania wynikom swoich badań formy teorii naukowych Koncentrując się na tych pytaniach, autor - profesor Uniwersytetu Wrocławskiego, wybitny specjalista w tej dziedzinie - próbuje dokonać swoistej "inwentaryzacji" stanu teoretyczności andragogiki, analizując najgłośniejsze i poznawczo najbardziej interesujące teorie edukacji dorosłych, które można uznać za kanon światowej literatury andragogicznej. Książka jest adresowana nie tylko do profesjonalnych badaczy oświaty dorosłych. Równie użyteczna jest ona dla studentów studiów pedagogicznych, a dla studentów wybierających jako specjalność oświatę dorosłych jest to lektura nieodzowna.

Książka "Teorie andragogiczne. Metodologia teoretyczności dyscypliny naukowej" - Mieczysław Malewski - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Spis treści:

I. Paradygmatyczne ramy rozwoju teorii: 1. Paradygmat pozytywistyczny, 2. Paradygmat interpretatywny, 3. Paradygmat krytyczny, 4. Paradygmat postmodernistyczny; II. Teorie empiryczne: 1. Koncepcja teorii empirycznej, 2. Klasyczna teoria empiryczna, 3. Koncepcja teorii ugruntowanej; III. Teorie "wymyślone": 1. Teoria zaksjomatyzowana, 2. Teorie eklektyczne; IV. Teorie nieformalne (praktyczne): 1. Koncepcja teorii nieformalnej, 2. Konstruowanie teorii nieformalnej; V. Dyscyplinowa tożsamość a teoretyczność andragogiki: 1. Wiedza intradyscyplinarna czy interdyscyplinarna?, 2. Andragogiki regionalne, 3. Trzy stadia rozwoju andragogiki i trzy postawy wobec teorii naukowej.