pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wyd.: 2012
Oprawa: twarda
Ilość stron: 272 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788375256161
ISBN: 978-83-7525-616-1
Data: 2012-12-14
Cena wydawcy: 58.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Monografia, którą Państwo trzymają w ręku, stanowi interesujący przyczynek do rozwoju socjologii wizualnej. Autorzy prac z zakresu socjologii wizualnej zwykle koncentrują się na analizie wizualnych przedstawień i wyobrażeń oraz społecznego kontekstu ich powstawania. Generalnie w socjologii tematyka skupia się wokół analizy teraźniejszości, a w socjologii wizualnej wokół analizy aktualnych i współczesnych wizualizacji. Za tym bardziej znaczący należy uznać wkład autorów prezentowanej książki, potrafili oni bowiem przeanalizować obrazy z przeszłości, których kontekst społeczny, interakcyjny kontekst powstawania, prezentowania i recepcji plakatów jest często trudny do poprawnego zrekonstruowania. Analiza plakatów wymaga dużej wiedzy historycznej, a także znajomości formalnej stylistyki komponowania obrazów w danym okresie historycznym i obszarze geograficznym. Niezbędna była zatem, oprócz znajomości relacji i faktów wojennych, wiedza z zakresu historii sztuki oraz w tym konkretnym przypadku znajomość zasad i historii propagandy. (...) W wielu analizach przedstawianych w tej monografii autorzy starają się odsłonić wielowarstwowość obrazów; zdejmując warstwę po warstwie, docierają do podstawowych motywów i technik perswazyjnych plakatów wojennych. Prace te stanowią bardzo istotny przyczynek do rozwoju technik analitycznych w socjologii wizualnej, a także - szerzej - w socjologii jakościowej .

Z przedmowy prof. dr. hab. Krzysztofa T. Koneckiego

Książka "Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej" - oprawa twarda - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 272 stron i została wydana w 2012 r.