pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Retoryka mediów. Retoryka w mediach

Autor książki:

Małgorzata Marcjalik

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: ASPRA-JR
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 110 s.
Wymiar: 160x235 mm
EAN: 9788375453560
ISBN: 978-83-7545-356-0
Data: 2012-09-05
Cena wydawcy: 29.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Retoryka to sztuka mówienia. Słowo sztuka pokazuje wysoki stopień umiejętności. Słowo sztuka jest bardzo piękne - i wtedy, kiedy myślimy o artyzmie, i wtedy, kiedy myślimy o dobrym rzemiośle. Ale od słowa sztuka pochodzi bardzo zły przymiotnik - to jest słowo sztuczny. Sztuczny to już niedobry. Kiedyś słowo sztuczny znaczyło zgodny z regułami sztuki, ale dzisiaj sztuczny znaczy także fałszywy. Kiedy mówimy o retoryce, często myślimy nie tyle o sztuce, ile o sztuczności; o tym, że robimy coś dla wizerunku, że robimy coś dla pozoru. A także często, że ta retoryka służy nie tyle porozumieniu, ile manipulacji. Więc ta umiejętność nie jest po to, żeby być razem z innymi ludźmi - jak to kiedyś bywało - tylko po to, żeby kogoś gdzieś daleko, tam gdzie on wcale nie chce, zaprowadzić.

prof. dr hab. Jerzy Bralczyk Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Książka "Retoryka mediów. Retoryka w mediach" - Małgorzata Marcjalik (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo ASPRA-JR. Książka posiada 110 stron i została wydana w 2012 r.