pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Relacje tutorskie w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej

Autor książki:

Adrianna Sarnat-Ciastko

Dane szczegółowe:
Wydawca: Libron
Rok wyd.: 2017
Oprawa: miękka
Ilość stron: 296 s.
Wymiar: 160x230 mm
EAN: 9788365705426
ISBN: 978-83-6570-542-6
Data: 2018-02-20
Cena wydawcy: 40.95 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Dr Adrianna Sarnat-Ciastko
adiunkt Zakładu Psychoprolaktyki, członek Zespołu Badawczego Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej Wydziału Pedagogicznego Akademii im. J. Długosza w Częstochowie, pełnomocnik Rektor AJD ds. tutoringu, tutor. Autorka m.in. monografii Tutoring w polskiej szkole oraz kilkudziesięciu recenzowanych artykułów naukowych. Redaktorka publikacji Licea ALA. Szkoły skoncentrowane na uczniu. Nowa kultura szkoły. W zakresie jej zainteresowań naukowych znajdują się: edukacyjny wymiar analizy transakcyjnej, edukacja alternatywna oraz personalizacja kształcenia.

Oryginalność tej pracy polega nie tylko na podjęciu problematyki związanej z tutoringiem
jako stosunkowo nową i mało znaną w Polsce metodą pracy dydaktyczno-wychowawczej, ale też na osadzeniu części badań w perspektywie edukacyjnej analizy transakcyjnej, a więc również relatywnie "niszowej" koncepcji psychologicznej mającej zastosowanie w pedagogice. [...] Autorka [...] ukazała w pełni swoje przygotowanie merytoryczne dotyczące analizy transakcyjnej oraz metodologiczne w zakresie prowadzenia badań ilościowych. [...] Pracę, mimo jej szczegółowości, wielowątkowości i obszerności, dobrze się czyta, co najlepiej świadczy o opanowaniu przez Autorkę - na wysokim poziomie - sztuki pisania prac naukowych.

Dr hab. Dorota Pankowska
prof. UMCS

Strategia badań przyjęta przez Autorkę [...] pozwoliła czytelnikowi na zapoznanie się z sytuacją tutoringu w Polsce, a także poprzez analizę różnic między grupami posługującymi i nieposługującymi się tą metodą umożliwiła ukazanie jej pozytywnych efektów. [...] Adrianna Sarnat-Ciastko wykazała znajomość obszernej literatury przedmiotu, umiejętność stawiania pytań badawczych i hipotez, przyjęła trafną strategię badań i bardzo starannie opracowała ich wyniki. Szczególnym walorem pracy jest stworzenie własnych metod badawczych na podstawie przyjętej teorii analizy transakcyjnej.

Prof. dr hab. Maria Braun-Gałkowska

Książka "Relacje tutorskie w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej" - Adrianna Sarnat-Ciastko - oprawa miękka - Wydawnictwo Libron. Książka posiada 296 stron i została wydana w 2017 r.