pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Przedsiębiorstwo na przełomie wieków

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Oprawa: miękka
Ilość stron: 721 s.
EAN: 9788323113805
ISBN: 83-231-1380-7
Data:2001-01-27
pozycja niedostępna

Opis książki:

Zmiany otoczenia przedsiębiorstw

Regina Borowik, Rola menedżera-przywódcy w środowisku wielokulturowym Joanna Duda, Finansowanie rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Niemczech i Finlandii - analiza porównawcza w świetle przeprowadzonych badań własnych Krzysztof Krukowski, Iwona Kulas-Klimaszewska, Wykorzystanie metody scenariuszy stanów otoczenia w procesie planowania strategicznego w przedsiębiorstwie Zbigniew Martyniuk, Przedsiębiorstwo bankowe w zmiennym otoczeniu Marek Piałucha, Izabela Cedro-Puszcz, Proces kształtowania w Regionie Opolskim układu instytucjonalnego wspomagania przedsiębiorstw Uwarunkowania sukcesów i porażek przedsiębiorstw w okresie transformacji

Maria Alot, Uwarunkowania sukcesów i porażek wybranych przedsiębiorstw przemysłowych regionu radomskiego w okresie transformacji (w latach 1990-2000) Ryszard Borowiecki, Restrukturyzacja jako czynnik sukcesów przedsiębiorstwa w okresie transformacji Szymon Cyfert, Kazimierz Krzakiewicz, Dylematy funkcjonowania Spółek Portfelowych Narodowych Funduszy Inwestycyjnych w kontekście teorii stakeholders Barbara Dobrodziej, Alberto Lozano, Sylwia Sysko-Romańczuk, Niesprawność procesów zarządzania przedsiębiorstwem w okresie przemian gospodarczych - źródła, przejawy, konsekwencje Ber Haus, Optymistyczna i pesymistyczna ocena przyczyn sukcesów i niepowodzeń przedsiębiorstw Teresa Kondrakiewicz, Szansę i zagrożenia rozwoju przedsiębiorstw w ramach struktur holdingowych Marek Matuszak, Upadki polskich przedsiębiorstw w latach 1990-2000. Wybrane problemy i wyniki badań prowadzonych w sądach gospodarczych Elżbieta Mączyńska, Ekonomiczne następstwa płytkiej restrukturyzacji przedsiębiorstw Waldemar Polak, Rola inwestycji zagranicznych w rozwoju polskich przedsiębiorstw Agnieszka Sitko-Lutek, Kulturowe uwarunkowania procesu transformacji - przegląd badań Jan Śliwa, Sławomir Wymysłowski, Podstawowe czynniki warunkujące rozwój przedsiębiorczości w Polsce Stefan Tokarski, Grzegorz Drozdowski, Rola menedżera a wymagania kompetencyjne otoczenia w warunkach zmian Ryszard Walkowiak, Kulturowe uwarunkowania działalności przedsiębiorstwa w okresie transformacji Przedsiębiorczość i konkurencyjność przedsiębiorstw

Hanna G. Adamkiewicz-Drwiłło, Proces dostosowywania się przedsiębiorstwa do rynku jako czynnik poprawy konkurencyjności w warunkach globalizacji Jerzy Baruk, Zarządzanie działalnością innowacyjną - podejście systemowe Mariusz Bratnicki, Przedsiębiorczość, konkurencyjność i długowieczność organizacji Mirosław Haffer, Rafał Haffer, Przedsiębiorczość jako dominująca logika zarządzania przedsiębiorstwem na przełomie wieków Elżbieta Kolasińska, Innowacyjność i przedsiębiorczość polskich przedsiębiorstw Monika Kondratiuk-Nierodzińska, Innowacyjność przedsiębiorstw w kontekście ich konkurencyjności (w oparciu o dane z GUS oraz CIS) Krystyna Poznańska, Innowacyjność jako czynnik determinujący wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw Maria Romanowska, Przedsiębiorstwo doskonałe w świetle współczesnych koncepcji zarządzania Maria Sławińska, Dystrybucja jako źródło tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Marek Jacek Stankiewicz, Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na progu XXI wieku Joanna Świderska, Wpływ procesu restrukturyzacji na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych Tadeusz Tyszka, Przedsiębiorczość i ryzyko Koncepcje i metody zarządzania przedsiębiorstwem

Maciej Bałtowski, Zmiany struktury własnościowej i branżowej dużych przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce Jerzy Bogdanienko, Kontrowersje wokół reinżynieringu Barbara Kożuch, Bogusław Plawgo, Zarządzanie wiedzą a polityka personalna firmy Marek Lisiecki, Jak oceniać współczesne przedsiębiorstwa? Zbigniew Martyniak, Sto lat nauk o zarządzaniu. Przegląd największych osiągnięć w przekroju kolejnych ćwierćwieczy XX stulecia Zygmunt Mietlewski, EMPI - metoda analizy i oceny przedsięwzięć gospodarczych podejmowanych przez bezrobotnych Zofia Mikołajczyk, Konsultant i jego rola w procesie zmian w organizacjach Bogdan Nogalski, Bartosz M. Surawski, System informacji strategicznej w zarządzaniu uczącym się przedsiębiorstwem Kazimierz Pasternak, Anna Strychalska, Modele rozwoju nowego produktu a rzeczywistość krajowa Andrzej Pomykalski, Zarządzanie interakcyjne procesem innowacji Wojciech Popławski, Barbara Bielicka, Public relations w procesie budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw branży napojów alkoholowych Anna Rakowska, Kompetencje menedżerskie w świetle nowych wyznaczników zarządzania Sławomir Sojak, Teoria ograniczeń Goldratta a rachunkowość zarządcza Agata Stachowicz-Stanusch, Duchowy wymiar organizacji - rola i znaczenia dla przedsiębiorstwa w XXI wieku Agata Sudolska, Przyczyny i efekty przekształceń przedsiębiorstw wielozakładowych w struktury holdingowe w świetle badań empirycznych Stefan Tokarski, Kompetencje kierownika a poziom efektywności organizacji Stefan Tokarski, Waldemar Kozłowski, Zarządzanie psychologicznym aspektem środowiska pracy jako istotny element wdrożenia TQM w przedsiębiorstwie Janusz Zymonik, Zofia Zymonik, Perspektywy ewolucji rozwiązań projakościowych w gospodarce polskiej Strategie rozwoju przedsiębiorstw

Bogusław Kaczmarek, Strategie zarządzania aliansem Jarosław Kwit, Przedsiębiorstwa sprywatyzowane a przedsiębiorstwa prywatne - próba rozróżnienia na podstawie analizy wycen giełdowych Bożena Pomykalska, Strategia wzrostu przedsiębiorstwa a wspomagający efekt dźwigni Jan Wiśniewski, Cele przedsiębiorstwa we współczesnej gospodarce Maciej Zastempowski, Bariery w rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw na przestrzeni okresu polskiej transformacji gospodarczej Pprzedsiębiorstwo przyszłości

Piotr Banaszyk, Kazimierz Krzakiewicz, Andrzej Stańda, Wybrane aspekty kształtowania organizacji uczącej się Elżbieta Gładosz, Kreowanie przedsiębiorstwa przyszłości a rozwój pracowników Tomasz Gruszecki, Krytyka tradycyjnej teorii przedsiębiorstwa (firmy) Aleksander Jakimowicz, Sztuczna inteligencja w systemie zarządzania przedsiębiorstwem Jerzy Lewandowski, Przedsiębiorstwo przyjazne dla środowiska Bogusz Mikuła, Teoretyczne kierunki w kształtowaniu przedsiębiorstwa przyszłości Jan Stachowicz, Zmiany modelu przedsiębiorstw przemysłów tradycyjnych w Polsce. Wyzwania i uwarunkowania przyszłości Janusz Strużyna, Ludzie przedsiębiorstwa przyszłości Elżbieta Wrońska, Strategia finansowa przedsiębiorstwa przyszłości

Książka "Przedsiębiorstwo na przełomie wieków" - Bohdan Godziszewski, Mirosław Haffer, Marek J. Stankiewicz (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika.