pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:
Książki »
»
Przedsiębiorczość społeczna. Teoria i praktyka
Tytuł książki:

Przedsiębiorczość społeczna. Teoria i praktyka

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Rok wyd.: 2015
Oprawa: miękka
Ilość stron: 284 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788326493355
ISBN: 978-83-2649-335-5
Data: 2015-09-02
58.29  69.00  10.71 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 48 h

Zwykle zakładamy, że duże zmiany wymagają dużych inwestycji. Są jednak sytuacje, w których systemowe i trwałe zmiany na wielką skalę są wprowadzane przez jednostki początkowo niemające żadnych środków oprócz własnej pasji, kreatywności i przedsiębiorczego sposobu myślenia - można powiedzieć, że w jakiś sposób uzyskują coś z niczego. Jednostki te nazywane są przedsiębiorcami społecznymi, a książka przedstawia specyficzną "magię" ich podejścia.

Jest coś intrygującego w przedsiębiorcach społecznych, którzy zwykle koncentrują się na rozwiązywaniu najbardziej palących i - z pozoru - nierozwiązywalnych problemów społecznych. I robią to z sukcesem - nie tylko wprowadzają innowacyjne metody, ale także zmieniają nastawienie ludzi i społeczności. Niezależnie więc od celów, takich jak walka z bezrobociem, rozwój zaniedbanych gmin, integracja osób niepełnosprawnych, nowe metody edukacji, równouprawnienie kobiet, ochrona natury - inicjują oddolny proces, rodzaj łańcucha zmian wpływających na ludzi i społeczności.

W książce przedstawiono teorię i praktykę uzyskiwania zmiany społecznej, szczególnie takiej, która jest długofalowa, nieodwracalna, tworzy obywatelski kapitał społeczny, daje perspektywy, optymizm i otwiera drogę do nowych umiejętności. Zmiana zainicjowana przez przedsiębiorców społecznych staje się wtedy endogenna - uzyskiwana jest bowiem dzięki potencjałowi tkwiącemu w ludziach i społecznościach, nie jest przynoszona z zewnątrz przez ekspertów.

W opracowaniu zaprezentowano badania, które wskazują na cechy osobowości sprzyjające budowaniu kapitału społecznego, oraz wprowadzono nową definicję lidera - osoby działającej poprzez upodmiotowienie społeczności. Przedstawiono także nowe podejście do dynamicznej przedsiębiorczości społecznej wraz z szeregiem rekomendacji dotyczących najlepszych sposobów działania.

Książka "Przedsiębiorczość społeczna. Teoria i praktyka" - Andrzej Nowak, Ryszard Praszkier - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 284 stron i została wydana w 2015 r. Cena 58.29 zł. Zapraszamy na zakupy!

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję o książce "Przedsiębiorczość społeczna. Teoria i praktyka"
Andrzej Nowak, Ryszard Praszkier - autor m.in.:
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Ekonomia społeczna. Teoria i praktyka - okładka książki
Ekonomia społeczna. Teoria i praktyka przedsiębiorczości... Eugeniusz Brzuska, Iwona Kukulak-Dolata, Mariusz Nyk (red.)
Produkty podobne:
Polityka rachunkowości w teorii - okładka książki
Polityka rachunkowości w teorii i w praktyce Marzena Wrona, Wiesław Janik (red.)
Przedsiębiorczość nieproduktywna - okładka książki
Przedsiębiorczość nieproduktywna w świetle ekonomii... Piotr Dominiak, Julita E. Wasilczuk, Marzena Starnawska
Ekonomia społeczna i przedsiębiorczość - okładka książki
Ekonomia społeczna i przedsiębiorczość Marta Czyżewska, Janina Pach, Krzysztof Sala