pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Podejście procesowe w organizacjach zarządzanych przez jakość

Autor książki:

Anna Dobrowolska

Dane szczegółowe:
Wydawca: POLTEXT
Rok wyd.: 2017
Oprawa: miękka
Ilość stron: 260 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788375616798
ISBN: 978-83-7561-679-8
Data: 2017-04-07
pozycja niedostępna

Opis książki:

Podejście procesowe w zarządzaniu pojawiło się wraz z koncepcją TQM w końcu lat 70. XX wieku i od tego czasu nieustannie ewoluuje. Można zauważyć dużą korelację pomiędzy rozwojem podejścia do zarządzania jakością w organizacjach a zmianami zachodzącymi w zarządzaniu procesami. W książce podjęto próbę analizy i oceny funkcjonowania koncepcji zarządzania procesami i przyjętych rozwiązań, wypracowanych przez dziesięciolecia w praktyce i teorii zarządzania jakością. Publikacja składa się z trzech części, w których przedstawiono ideę zarządzania procesami, podejścia do zarządzania procesami we współczesnych koncepcjach zarządzania jakością oraz zagadnienia związane z operacyjnym zarządzaniem procesami. Książka omawia także niezwykle ważne dla współczesnych organizacji kwestie dotyczące oceny dojrzałości zarządzania procesami, podejścia do zarządzania procesami w najnowszej edycji normy systemowej ISO 9001:2015 oraz reinżynieringu procesów. Przedstawiono również przegląd instrumentów stosowanych w projektowaniu, pomiarze, ocenie i doskonaleniu procesów.

***
Na rynku krajowym, ale także zagranicznym, nie ma zwartego, kompleksowego opracowania dotyczącego problematyki podejścia procesowego w zarządzaniu organizacjami, które obejmowałoby bogaty dorobek nauki i dobrych praktyk menedżerskich z zakresu jakości. W tę lukę wpisuje się monografia dr inż. Anny Dobrowolskiej. Podziwiać należy ogrom pracy Autorki, jej wiedzę i doświadczenie oraz intelekt.

z recenzji prof. nadzw. dr hab. Zofii Zymonik
***
Anna Dobrowolska - dr nauk ekonomicznych, adiunkt na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej w Katedrze Systemów Zarządzania, w Zespole Zarządzania Jakością. Autorka i współautorka licznych artykułów naukowych na temat zarządzania jakością, szczególnie w zakresie zarządzania jakością procesów i jakością usług. Głównym obszarem zainteresowań badawczych autorki od przeszło dwudziestu lat są zagadnienia związane z funkcjonowaniem i oceną systemów zarządzania procesami i usługami w organizacjach zarządzanych przez jakość.

Książka "Podejście procesowe w organizacjach zarządzanych przez jakość" - Anna Dobrowolska - oprawa miękka - Wydawnictwo POLTEXT. Książka posiada 260 stron i została wydana w 2017 r.