Nastroje i emocje użytkowników serwisu Twitter a giełda: modelowanie zależności
Michalak Joanna

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Rok wyd.: | 2024 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 184 s. |
EAN: | 9788323160717 |
ISBN: | 978-83-2316-071-7 |
Data: | 2025-06-04 |
Opis książki:
Książka Nastroje i emocje użytkowników serwisu Twitter a giełda: modelowanie zależności oferuje nowatorskie spojrzenie na współczesne finanse i zachowania inwestorów. Autorka bada, w jaki sposób emocje i nastroje wyrażane na platformach społecznościowych, takich jak Twitter, wpływają na aktywność rynkową, w tym wolumen obrotu. Publikacja systematyzuje kluczowe pojęcia, a także prezentuje metodologię analizy współzależności między social mediami a giełdą. Szczególną uwagę poświęcono budowie wskaźników afektywnych oraz psychologicznemu opisowi mechanizmów, które łączą emocje z zachowaniami inwestorów. Autorka poddaje krytycznej analizie tradycyjne modele psychologiczne, wskazując ich ograniczenia w badaniach wykorzystujących duże zbiory danych. Proponuje przy tym innowacyjne podejście interpretacyjne, oparte na teorii konstruowanych emocji. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych metod analizy danych książka dostarcza unikalnych wniosków na temat korelacji i związków przyczynowych między aktywnością w mediach społecznościowych a rynkiem finansowym. Stanowi istotny wkład w debatę nad rolą social mediów w przewidywaniu zachowań inwestorów oraz przyszłymi kierunkami badań w tym obszarze.
Książka "Nastroje i emocje użytkowników serwisu Twitter a giełda: modelowanie zależności" - Michalak Joanna - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Książka posiada 184 stron i została wydana w 2024 r. Cena 39.52 zł. Zapraszamy na zakupy!