pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Nastroje i emocje użytkowników serwisu Twitter a giełda: modelowanie zależności

Autor książki:

Michalak Joanna

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Rok wyd.: 2024
Oprawa: miękka
Ilość stron: 184 s.
EAN: 9788323160717
ISBN: 978-83-2316-071-7
Data: 2025-06-04
39.52 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Opis książki:

Książka Nastroje i emocje użytkowników serwisu Twitter a giełda: modelowanie zależności oferuje nowatorskie spojrzenie na współczesne finanse i zachowania inwestorów. Autorka bada, w jaki sposób emocje i nastroje wyrażane na platformach społecznościowych, takich jak Twitter, wpływają na aktywność rynkową, w tym wolumen obrotu. Publikacja systematyzuje kluczowe pojęcia, a także prezentuje metodologię analizy współzależności między social mediami a giełdą. Szczególną uwagę poświęcono budowie wskaźników afektywnych oraz psychologicznemu opisowi mechanizmów, które łączą emocje z zachowaniami inwestorów. Autorka poddaje krytycznej analizie tradycyjne modele psychologiczne, wskazując ich ograniczenia w badaniach wykorzystujących duże zbiory danych. Proponuje przy tym innowacyjne podejście interpretacyjne, oparte na teorii konstruowanych emocji. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych metod analizy danych książka dostarcza unikalnych wniosków na temat korelacji i związków przyczynowych między aktywnością w mediach społecznościowych a rynkiem finansowym. Stanowi istotny wkład w debatę nad rolą social mediów w przewidywaniu zachowań inwestorów oraz przyszłymi kierunkami badań w tym obszarze.

Książka "Nastroje i emocje użytkowników serwisu Twitter a giełda: modelowanie zależności" - Michalak Joanna - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Książka posiada 184 stron i została wydana w 2024 r. Cena 39.52 zł. Zapraszamy na zakupy!