pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
podręcznik:

Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R

Dane szczegółowe:
Wydawca: C H Beck
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 210 s.
Wymiar: 165x238 mm
EAN: 9788325549473
ISBN: 978-83-2554-947-3
Data: 2013-09-18
Cena wydawcy: 49.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka jest monografią poświęconą prezentacji wybranych metod i modeli mikroekonometrycznych, które mogą być wykorzystane do pomiaru, analizy i prognozowania (symulacji) preferencji konsumentów z wykorzystaniem niekomercyjnego programu komputerowego CRAN R. Osiągnięciu tego celu służy m.in. przedstawienie podstaw teoretycznych i kontekstu ekonomicznego badań preferencji, szczegółowe omówienie procedur badawczych, systematyka stosowanych metod i modeli oraz wskazanie obszarów zastosowań i możliwości wykorzystania wyników badań prowadzonych za pomocą metod mikroekonometrycznych w tym obszarze.

Tematyka ( ) pracy wpisuje się w nurt rozważań dotyczących ważnego problemu metodologicznego w badaniach rynku, a mianowicie modelowania i prognozowania preferencji konsumentów. W pracy skupiono uwagę na metodach mikroekonometrycznych, takich jak: metody conjoint analysis, metody wyborów dyskretnych i modele klas ukrytych ( ), które znajdują zastosowanie w badaniach preferencji. Wskazano na możliwość przeprowadzenia rozważanych analiz z wykorzystaniem niekomercyjnego programu CRAN R.

Dr hab. Barbara Pawełek, prof. UEK Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie Układ książki pozwala na zachowanie właściwej proporcji treści poznawczych i treści aplikacyjnych. ( ) Książka stanowi wartościową pozycję dla studentów i pracowników akademickich interesujących się badaniem preferencji konsumentów. ( ) Prezentowane w książce metody badawcze oraz ich zastosowania stanowić mogą istotny element treści przedmiotów mieszczących się w programach kształcenia na wszystkich kierunkach związanych z badaniami marketingowymi oraz szeroko rozumianymi badaniami rynku.

Dr hab. Jacek Batóg, prof. US Uniwersytet Szczeciński

Książka "Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R" - Andrzej Bąk - oprawa miękka - Wydawnictwo C H Beck. Książka posiada 210 stron i została wydana w 2013 r.