pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:
Książki »
»
Media wyznaniowe w Polsce 1989-2004
Książki »
Tytuł książki:

Media wyznaniowe w Polsce 1989-2004

Dane szczegółowe:
Wydawca: ASPRA-JR
Rok wyd.: 2004
Oprawa: miękka
Ilość stron: 168 s.
Wymiar: 160x230 mm
EAN: 9788389964113
ISBN: 83-8996-411-2
Data: 2012-03-30
25.41  29.00  3.59 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 48 h
Media masowe nie są dla Kościołów wyłącznie prostym narzędziem ewangelizacji. Obecność Kościołów w mediach i mediów w Kościołach prowokuje nowe sytuacje, stawia je wobec nowych wyzwań i problemów. Na przykład przed kanonistami Kościoła rzymskokatolickiego staje problem teologiczno-prawny co do ważności zawarcia sakramentu małżeństwa czy ważności spowiedzi za pośrednictwem środków przekazu. Doświadczenie pastoralne np. Kościoła katolickiego korzystającego szeroko z mediów, świadomego ich znaczenia i roli, kazało rozwinąć swoje nauczanie w zakresie stosowania i korzystania z nich, nakładając m.in. obowiązek poznania istoty mediów na wszelkie instytuty formacji kapłańskiej. Z punktu widzenia działalności kaznodziejskiej rodzi się poważny problem wynikający choćby z niedostosowania języka homili czy katechezy do możliwości percepcyjnych pokolenia wyrastającego w symbiozie z elektronicznymi technikami komunikowania, posługującego się ich językiem i symboliką. Obecność Kościołów w mediach zmienia je, czyniąc już sam ten fakt wydarzeniem medialnym. Z drugiej strony zauważa się tendencje w polityce Kościołów do aktywnego oddziaływania na media. Pragną one poprzez nie prowadzić ewangelizację, jak również je same ewangelizować, co oznacza także szeroko rozumianą humanizację środków przekazu.

Media współczesne stały się dla Kościołównową amboną", bez której trudno byłoby w dzisiejszych czasach dotrzeć do wiernych, częstokroć żyjących w medialnym getcie. Szukają w nich sojusznika, ale też doszukują się wielu niebezpieczeństw. Trwa dialog, który o tyle wydaje się interesujący, że prowadzi go tak wiele różnych podmiotów wyznaniowych.

Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Książka "Media wyznaniowe w Polsce 1989-2004" - oprawa miękka - Wydawnictwo ASPRA-JR. Książka posiada 168 stron i została wydana w 2004 r. Cena 25.41 zł. Zapraszamy na zakupy!

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
Kupujący tę pozycję zamówili również:
Produkty podobne:
Współczesna psychologia mediów. - okładka książki

Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy...

Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek (red.)
Media a integracja europejska - okładka książki

Media a integracja europejska

Agnieszka Hess, Teresa Sasińska-Klas (red.)
Zawartość mediów masowych od kultury - okładka książki

Zawartość mediów masowych od kultury popularnej...

Patrycja Dudek, Michał Kuś (red.)
Media i polityka. Relacje i współzależności - okładka książki

Media i polityka. Relacje i współzależności

Małgorzata Adamik-Szysiak (red.)