pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kultura organizacyjna good governance w jednostkach administracji publicznej. Podręcznik dobrych praktyk

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2021
Oprawa: twarda
Ilość stron: 192 s.
Wymiar: 175x245 mm
EAN: 9788380619814
ISBN: 978-83-8061-981-4
Data: 2022-02-24
45.36 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Początek kariery goodgovernance wiązać należy ze słynnąjuż wypowiedzią H. Clevelanda, że „to, czego ludzie chcą, to mniej government, zaś więcej governance". Wprawdzie po raz pierwszy wypowiedź ta padła na początku lat 70. XX wieku, jednak my śl ta stopniowo przybrała formę kultury organizacyjnej. Problem stawiany przez Autorów związany jest - po pierwsze - z oceną aktualnej kultury organizacyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem kultury organizacyjnej good gov~ ernance, po drugie, wskazaniem barier w wymiarze goodgovernance oraz - po trzecie - rekomendowaniem odpowiednich zmian organiza-cyjno-etosowych wjednostkach administracji publicznej. Postawione zagadnienie umieścić należy w fundamentalnym pytaniu o kierunek dalszej modernizacji polskiej administracji publicznej. To niezwykle ważny aspekt, gdyż w ostatnim czasie nie pojawiły się żadne nowe propozycje tego rodzaju modernizacji, natomiast oczekiwania społeczne, a także zagrożenia są coraz większe (bezpieczeństwo, zdrowie, praca itp.).

Podkreślić należy, że przeprowadzone analizy pozwalają na adekwatny opis praktyki administracyjnej, a także,jak przyjmują Autorzy, na przyjęcie tezy o procesie koniecznych zmian, szczególnie w wymiarze praktycznym, tj, tzw. kultury organizacyjnej.

dr hab. Tomasz Barankiewicz, prof. KUL

Marzena Cichorzewska - doktor nauk humanistycznych UMCS oraz absolwentka zarządzania i marketingu Politechniki Lubelskiej. Adiunkt w Katedrze Zarządzania Politechniki Lubelskiej. Specjalistka z zakresu zarządzania personelem, negocjacji i społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Wieloletni trener i doradca biznesowy. Autorka i współautorka projektów biznesowych, strategii marketingowych i personalnych dla wielu instytucji: administracji publicznej, firm komercyjnych i organizacji non-profit.

Dawid Kostecki - doktor prawa i magister historii KUL, teoretyk i filozof prawa, absolwent podyplomowych studiów menadżerskich Executive Master Business of Administration (EMBA), a także Doctor Business of Administration (DBA) w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie. Wieloletni urzędnik, pracownik kadry kierowniczej wjednostkach administracji publicznej. Członek Zakładu Analiz Ekonomicznych i Społecznych Fundacji Polskiej Akademii Nauk w Lublinie.

Książka "Kultura organizacyjna good governance w jednostkach administracji publicznej. Podręcznik dobrych praktyk" - Marzena Cichorzewska, Dawid Kostecki - oprawa twarda - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 192 stron i została wydana w 2021 r. Cena 45.36 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.