pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Kompetencja tekstotwórcza uczniów na przykładzie rozprawki

Autor książki:

Anna Tabisz

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego
Oprawa: miękka
Ilość stron: 174 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788373951952
ISBN: 83-7395-195-4
Data: 2007-06-06
Cena wydawcy: 17.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Praca dotyczy kompetencji tekstotwórczej absolwentów gimnazjum. Liczy pięć rozdziałów, w których autorka zajmuje się rozwojem i kierunkami badań wiedzy o tekście, w kolejnych częściach rozważa problem tekstu w szkole, w wybranych programach i podręcznikach. Część analityczna dotyczy badania tekstu pod kątem ustalenia kompetencji tekstotwórczej uczniów gimnazjum. Analizie poddano strukturę rozprawki, sygnały delimitacji, składniki ramy, wskaźniki orientacji w dyskursie, tło pragmatyczno-komunikacyjne, aksjologię oraz wybrane cechy językowo-stylistyczne. Pracę zamyka badanie nauczycielskich recenzji wspomagających doskonalenie umiejętności pisania oraz propozycja nowego modelu lekcji poprawy tzw. wypracowań. Tematyka pracy ma charakter interdyscyplinarny, bo odnosi się do takich dziedzin wiedzy, jak dydaktyka, językoznawstwo, literaturoznawstwo, pedagogika.
Książka adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli języka polskiego, metodyków oraz studentów filologii polskiej ze specjalnością nauczycielską, a także osób związanych z reformowaniem oświaty w Polsce.

Książka "Kompetencja tekstotwórcza uczniów na przykładzie rozprawki" - Anna Tabisz - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.