pokaz koszyk
Szukaj:
autor tytuł  24h
»
»
»
Język mitu w reklamie
»
książka:

Język mitu w reklamie

autor: Aneta Duda

Dane szczegółowe:

Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2010
Oprawa: miękka
Ilość stron: 226 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788377020760
ISBN: 978-83-7702-076-0
Data: 2010-08-23
Cena: 20.48 do koszyka pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Język mitu w reklamie - opis wydawcy:

Reklama już dawno przekroczyła granicę sprzedawania towarów i włączyła się w edukowanie ludzi o istocie społecznych i indywidualnych wartości, stała się pewną propozycją myślenia o świecie. Jej przekazy głęboko dotykają najważniejszych aspektów ludzkiego życia: relacji interpersonalnych, pojęcia sensu życia, szczęścia i satysfakcji życiowej, ról społecznych, stereotypów (w tym płci), form korzystania z dóbr, pojęcia bogactwa, tradycji, socjalizacji młodego pokolenia, roli biznesu w społeczeństwie, zjawiska perswazji, poczucia własnej autonomii itp. Reklama chce stawiać siebie na uprzywilejowanej pozycji w decydowaniu o wszystkich tych sferach ludzkiego życia, chce być jedną z ważniejszych form dyskusji na ich temat. Tym samym owa "prawda" reklamowana musi obalać struktury dotychczasowych autorytetów. Słabnie retoryczna siła dyskursu politycznego, religijnego, rodzinnego. Ich miejsce - zdaniem współczesnych myślicieli - zajmuje ideologia konsumeryzmu z jej det-rozrywką (od det. - detaliczny), disneyowskim stylem, czy hiperkonsumowaniem. Reklamowa ideologia dla realizacji swoich celów sięga po bardzo użyteczny środek mobilizujący pozaracjonalne sfery ludzkiej psychiki: po mit.

(ze Wstępu)

Spis treści:

WSTĘP

CZEŚĆ I. MIT DZIŚ

Rozdział I. Teoria mitu
Wybrane teorie mitu
Mit i racjonalność
Niezbywalność mitu

Rozdział II. Ideologiczne mitotworstwo
Quasi-mityczność ideologii
Mitologizacja kapitalizmu w reklamie
Rozwoj kultury konsumpcji a reklama
Komercjalizacja mediow

Rozdział III. Mit reklamowy
Reklama w badaniach kulturowych
Forma i funkcje obrazu reklamowego
Mit w reklamie, reklama jako mit


CZĘŚĆ II. BADANIE MITU W REKLAMIE

Rozdział IV. Metodologia badan
Metoda badawcza
Hipotezy badawcze
Dobór próby
Uzyskane wyniki

Rozdział V. Reklamowe mityzacje - interpretacje rzeczywistości
Mit piekna fizycznego
Mityczna Gaja
Dionizyjska beztroska
Mit kobiecego wodzostwa
Mit raju
Cud produktu
Mit prestiżu społecznego
Kult marki

ZAKOŃCZENIE

BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL

Oceń, napisz recenzję/opinię [+]
  Bądź pierwszy - napisz opinię, recenzję!

Aneta Duda - autor m.in.:

Kupujący tę pozycję zamówili również:

Przestępczy seks - okładka książki
Przestępczy seks Teresa Gardocka, Piotr Herbowski, Dariusz Jagiełło, Piotr Jóźwiak (red.)
Religijnosć nowych mediów - okładka książki
Religijnosć nowych mediów Adam Regiewicz, Grażyna Pietruszewska-Kobiela, Łukasz Sasuła

Produkty podobne:

Być kobietą w Oriencie - okładka książki
Być kobietą w Oriencie Danuta Chmielowska, Barbara Grabowska, Ewa Machut-Mendecka (red.)
Władza słowa - okładka książki
Władza słowa Stanisław Rosiek
Sobota, 16 Lutego 2019 roku.