pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Jak przeprowadzić transformację firmy

Autor książki:

John P. Kotter

Dane szczegółowe:
Wydawca: one press
Rok wyd.: 2007
Oprawa: twarda
Ilość stron: 224 s.
Wymiar: 148x210 mm
EAN: 9788324605521
ISBN: 978-83-246-0552-1
Data: 2009-09-03
Cena wydawcy: 57.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Oto typowy scenariusz wprowadzania zmian w organizacji. Najpierw zarząd przyjmuje nową strategię. Mówi się owizji przyszłości" icelach strategicznych", ale wszystko kończy się na spotkaniach, rozmowach i notatkach służbowych. Pracownicy twierdzą, że akceptują propozycje zmian, ale gdy trzeba zacząć działać, podają tysiące powodów, dla którychto się nie uda".

Formalnie powołane zespoły mające wdrażać zmiany działają powoli i wdają się w spory polityczne. Każda proponowana decyzja przepada w niekończących się debatach i konfliktach. Jeśli dochodzi do jakichś rzeczywistych zmian, firma zawdzięcza je nieformalnej grupie aktywistów, ignorowanej przez kluczowych decydentów. W efekcie reformowanie organizacji staje się drogą przez mękę, co zniechęca nawet najbardziej wytrwałych zawodników.

John P. Kotter omawia w tej książce inny, lepszy proces reorganizacji firmy. Udowadnia, że można sprawnie i względnie bezkonfliktowo ograniczać zatrudnienie, integrować firmy po fuzji i wdrażać programy jakości. Proponowany przez autora proces reorganizacji jest owocem jego wieloletnich doświadczeń związanych z transformacją firm.

Oto kolejne etapy tego procesu:

  • tworzenie koalicji sterującej procesem zmian -- przygotowanie gruntu pod dobry start;
  • likwidowanie oporu przed zmianami -- sztuczne bariery psychologiczne i nieuzasadnione obawy;
  • cele operacyjne i zasady premiowania -- jak sprawić, by ludziom opłacało się akceptowanie zmian;
  • pokonywanie konfliktów -- konstruktywni idealiści kontra warstwy pilnujące swoich interesów;
  • motywowanie do zmian i kreowanie pierwszych szybkich sukcesów na nowej drodze;
  • uświadamianie rezultatów wprowadzanych zmian -- korzyści dla wszystkich;
  • utrwalanie wprowadzonych zmian w kulturze firmy.

Książka "Jak przeprowadzić transformację firmy" - John P. Kotter - oprawa twarda - Wydawnictwo one press. Książka posiada 224 stron i została wydana w 2007 r.